شناسهٔ خبر: 5228 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

سفرهای دریایی نوروزی ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد / قیمت بلیت‌ به قشم و هرمز

شناور مسافری مدیر بندر و دریانوردی شهید حقانی با بیان اینکه ۴۲ شناور و ۳ موتور لنج آماده جابه‌جایی مسافران نوروزی از این بندر هستند گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که سفرهای دریایی نوروزی ۱۵ تا ۲۰ درصد در قیاس با سال گذشته افزایش ‌یابد.

سالم شهیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: دیروز سفر دریایی از بندر شهید حقانی به قشم لغو شد اما سفر به هرمز برقرار بود که امروز به علت شرایط آب و هوایی سرعت باد به ۳۰ تا ۳۵ نات و ارتفاع موج به ۵ تا ۶ پا رسید بنابراین در هر دو مسیر حرکت شناورها متوقف شد اما پیش‌بینی این است که فردا مشکلات یادشده برطرف و حرکت شناورها از سرگرفته شود.

وی درباره برنامه سفرهای دریایی نوروزی از بندر حقانی اظهار کرد: تعمیرات سازه‌های مختلف بندر از جمله اسکله‌ها تمام شد و هم اکنون آماده خدمات‌رسانی به مسافران هستیم ضمن آنکه از لحاظ جاده‌ای نیز دو مسیر جدید به سمت بندر شهید حقانی احداث شده که در سهولت تردد خودروها موثر است.

۴۲ شناور و ۳ موتور لنج آماده جابه‌جایی مسافران نوروزی از بندر حقانی

مدیر بندر و دریانوردی شهید حقانی افزود: ۴۲ شناور با ظرفیت ۴هزار و ۲۰ صندلی و ۳ موتور لنج هر کدام با ظرفیت ۲۵۰ صندلی در ایام تعطیلات نوروزی به مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند٬ البته طبق هماهنگی‌های انجام شده قرار است شناور نگین با ظرفیت میزبانی از ۲۳۵ نفر نیز از بندر لنگه به بندر شهید حقانی بیاید و ما را در جابه‌جایی مسافران یاری دهد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سفرهای دریایی نوروزی از این بندر ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند ادامه داد: در ایام نوروز از صبح ساعت ۶ تا هر زمان که مسافر باشد خدمات حمل‌ونقل دریایی از بندر شهید حقانی ادامه می‌یابد و محدودیتی از این جهت وجود ندارد چرا هر شناور می‌تواند در هر روز تا ۵ سفر را انجام دهد.

شهیدی با بیان اینکه بیشتر اعزام شناورها در ایام نوروز به جزیره قشم انجام می‌شود و سهم کمتری از سفرهای دریایی متعلق به هرمز است٬ درباره قیمت بلیت‌های نوروزی شناورها توضیح داد: هم اکنون قیمت سفر دریایی به قشم و هرمز به ترتیب ۱۰ و ۶ هزار تومان است که در نوروز به ۱۵ و ۹ تومان افزایش پیدا می‌کند٬ البته بعد از ۱۴ فروردین قیمت‌های یادشده با ۲۵ درصد کاهش به ۷.۵ و ۶.۵ هزار تومان می‌رسد./

نظر شما