شناسهٔ خبر: 52282 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهـداری و حمـل و نقـل جاده ای استـان اردیل خبر داد:

شناسایی ۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان اردبیل

علی رحمتی مدیرکل راهـداری و حمـل و نقـل جاده ای استـان اردبیــل از شناسایی ۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان خبر داد و گفت: ۵ نقطه در مرحله مناقصه برای واگذاری به پیمانکار و رفع عیب قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـل، علی رحمتي مدیرکل راهـداری و حمـل و نقـل جاده ای استـان با بیان اینکه ۵۰ درصد اعتبارات مربوط به رفع نقاط حادثه‌خیز باید از محل استانی تامین شود، گفت: از مسئولان و به ویژه فرمانداران شهرستان انتظار داریم تا در این رابطه و نیز در رابطه با بحث خط‌کشی‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را همراهی کنند تا بتوانیم با تخصیص اعتبار مناسب ۱۵۰ کیلومتر جاده خط‌کشی نشده و نقاط حادثه‌خیز را اصلاح کنیم.

عضو شورای اداری استان اردبیــــل افزود:‌ یکی از مشکلات اصلی فعلی در جاده‌های استان نبود ایمنی در پل الماس در مسیر نیر به اردبیل است که این پل فعلا ایمنی و استحکام مناسبی ندارد و تردد وسایل نقلیه سنگین با بیش از ۳۰ تن بار ممنوع شده که در حال حاضر از کنارگذر این پل تردد انجام می‌شود.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل افزود : آمار تردد وسایل نقلیه در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ پنج تا ۱۳ درصد افزایش یافته به طوری که در سال گذشته در مجموع ۸۲ میلیون وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان تردد کرده که این ترددها توسط ۶۰ دستگاه ترددشمار در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

رحمتی گفت: در سال گذشته نسبت به سال ۹۵، شاهد افزایش ۱۱ درصدی تردد وسایل نقلیه بودیم که بیشترین آمار متوفیان تصادفات نیز مربوط به شهرستان مشگین‌شهر بوده و ۳۰ درصد نیز ناشی از سبقت غیرمجار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد: امسال نیز سعی داریم که تا زمانی که شرایط جوی استان اجازه می‌دهد برای رفع نقاط حادثه‌خیز و بهسازی و ایمن‌سازی جاده‌های استان تلاش کنیم که امیدواریم اعتبار مناسب از محل استانی نیز برای این کار تامین شود.

نظر شما