شناسهٔ خبر: 52307 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شركت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران اعلام کرد:

جابجایی بیش از ۴ میلیون مسافر از فرودگاه‌های کشور در اسفند ۹۶/ نزدیک به ۱۱ هزار نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد فرودگاه‎هاي تحت مالکيت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران، در اسفند ۹۶، نزديک به چهار ميليون و ۷۴ هزار مسافر را جابجا کرده‎ و فرودگاه مهرآباد تهران با ۱۰ هزار و ۹۹۶ نشست و برخاست و جابجایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر رکورددار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي شركت فرودگاه‎ها و ناوبري هوايي ايران، آمار ارائه شده از سوي گروه آمار و اطلاعات هوانوردي و فرودگاهي معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی، نشان مي‎دهد كه فرودگاه‎هاي كشور در ماه اسفند ۳۳ هزار و ۶۵۱ فروند نشست و برخاست هواپیما داشته است که در آن بیش از چهار میلیون و ۷۴ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از  ۴۰ میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شدند.

بر همين اساس در اين ماه، فرودگاه مهرآباد با میزبانی ۱۰ هزار و ۹۹۶ فروند، بيشترين نشست و برخاست هواپیما را به خود اختصاص داده و با جابه‎جايي نزدیک به يك ميليون و ۳۰۰ هزار مسافر پرترافيك‎ترين فرودگاه بوده است.

فرودگاه مشهد با ۴۸۶۵ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذيرش بیش از ۶۸۴ هزار مسافر دومين فرودگاه و فرودگاه امام خميني(ره) نيز با ۴۴۶۵ فروند نشست و برخاست و پذيرش بیش از ۶۴۵ هزار مسافر در جايگاه سومين فرودگاه كشور قرار دارد و از طرفي با ارسال و پذيرش نزدیک به ۱۲ ميليون كيلوگرم بار رتبه نخست را در اين زمينه به خود اختصاص داده است و پس از آن مهرآباد با بیش از ۹ میلیون و ۳۲۵ هزار و مشهد با بیش از شش میلیون و ۲۰۰ هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

سهم پروازهاي داخلي از كل پروازهاي اين ماه ۲۷ هزار و ۳۳۱ فروند است كه طي آن بيش از سه ميليون و ۱۷۵ هزار مسافر و نزدیک ۲۴ميليون كيلوگرم بار منتقل شده‎اند.

با توجه به اينكه تمام پروازهاي فرودگاه مهرآباد داخلي است در اين بخش نيز اين فرودگاه طبق آمار آمده در بالا، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۴۰۷۵ فروند نشست و برخاست، نزدیک به ۵۷۶ هزار اعزام و پذيرش مسافر و ارسال و پذيرش نزدیک به چهار ميليون و ۲۸۳ هزار كيلوگرم بار در جايگاه دوم و فرودگاه شيراز با ۲۲۹۰ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذيرش نزدیک به ۲۳۰ هزار مسافر و ارسال و پذيرش بیش از  یک ميليون و ۸۲۱ هزار كيلوگرم بار در جايگاه سوم قرار دارد.

سهم پروازهاي خارجي اسفند ماه در فرودگاه‎هاي بين‎المللي تحت مالكيت شركت فرودگاه‎ها نيز، نشست و برخاست ۶۳۲۰ فروند هواپيما است كه طي آن نزدیک به ۸۹۹ هزار مسافر و بيش از ۱۶ ميليون و ۴۰۹ كيلوگرم بار منتقل شده‎اند.

در اين بخش هم فرودگاه امام خميني (ره) با نشست و برخاست ۴۳۲۶ فروند هواپيما، اعزام و پذيرش بيش از  ۶۴۴ هزار مسافر و ارسال و پذيرش نزدیک به ۱۲ ميليون كيلوگرم بار، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با ميزباني ۷۹۰ فروند هواپيما، اعزام و پذيرش نزدیک به ۱۰۹ هزار مسافر و ارسال و پذيرش بيش از یک ميليون و ۹۲۲ هزار كيلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست ۳۰۰ فروند هواپيما، اعزام و پذيرش ۳۶ هزار و ۴۱۷ مسافر و ارسال و پذيرش بيش از ۷۶۸ هزار كيلوگرم بار در رتبه‎هاي دوم و سوم قرار گرفته‎اند.

نظر شما