شناسهٔ خبر: 52308 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مشاور مدیرعامل در امور ایثار گران و فرمانده مركز مقاومت بسیج راه‌آهن تأکید كرد:

نقش مؤثر روحیه بسیجی در پیشرفت كشور/ بسیجی‌ها باید خدایی فكر و عمل كنند

داود عباس زاده مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مركز مقاومت بسیج راه‌آهن با تأکید بر نقش مؤثر روحیه بسیجی در پیشرفت كشور گفت: اگر از شعارها دور شویم و توجه و تبعیت بیشتری به بیانات مقام معظم رهبری داشته باشیم، شاهد پیشرفت‌های بیشتری در کشور خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ پاسدار داود عباس زاده در گردهمایی فرماندهان و اعضای شورای مركزی و پایگاه‌های ستاد بسیج راه‌آهن با تأکید بر اظهارات سردار سنایی در خصوص نام‌گذاری و تعیین شعار سال از سوی مقام معظم رهبری افزود: در فرمایشی كه رهبر معظم انقلاب در دیدار با كارگزاران، مجریان كشوری و لشكری نظام داشتند بر روحیه ایثار، ازخودگذشتگی، همدلی، انسجام، اتحاد، فداكاری و ترجیح منافع ملی به منافع حزبی و گروهی در سال‌های ابتدایی انقلاب تأکید كردند.

وی با اظهار تأسف از اینكه در حال حاضر خلأ چنین روحیه‌ای در كشور احساس می‌شود، تصریح كرد: دید عده‌ای از افراد كه مسندهای مدیریتی كشور را اشغال کرده‌اند، جناحی و گروهی است كه این آفت اساسی برای نظام به شمار می‌رود.

فرمانده مركز مقاومت بسیج راه‌آهن ادامه داد: چنین روحیه‌ای در بسیاری از مدیران ما كم است، اما این میزان كم هم برای كشور، زیاد و آسیب‌زننده است.

وی با تأکید بر اینكه تمام پیشرفت‌های كشور درگرو ایثار و فداكاری صورت گرفته است، گفت: اگر باوجود هجمه همه‌جانبه دشمن توانستیم دوران دفاع مقدس را به زیبایی سپری كنیم، به جهت همدلی و اتحاد و انسجام در آن زمان است و اگر از آن نسیمی نیز به زمان حاضر برسد، شاهد پیشرفت‌هایی دوچندان خواهیم بود.

تقدیر از نقش راه‌آهن در حماسه دفاع مقدس 

عباس زاده با تقدیر از نقش شركت راه‌آهن در حماسه دفاع مقدس افزود: به‌استثنای نیروهای مسلح و جهاد سازندگی، شركت راه‌آهن در طول جنگ تحمیلی بین تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌ها نقش ممتازی داشته و خدمات بسیاری ارائه داده است و شاید هیچ رزمنده‌ای نباشد كه با راه‌آهن خاطره نداشته باشد.

وی بابیان اینكه در طول جنگ تحمیلی راه‌آهن ۲۴۸ شهید، ۱۲۰۰ جانباز و ۲۰۹ آزاده به كشور تقدیم كرده است، تصریح كرد: از ابتدا، مهر تدین، تعهد، سخت‌کوشی و بسیجی بودن بر پیشانی كاركنان راه‌آهن نقش بسته است و امیدواریم كه این تعهد همچنان ادامه داشته باشد.

مشاور مدیرعامل راه‌آهن در امور ایثارگران با اظهار خوشبختی از پیشرفت‌های زیاد كشور در زمینه‌های علمی، فنی و نظامی گفت: اگر از شعارها دور شویم و با عمل، توجه و تبعیت بیشتری به بیانات مقام معظم رهبری كنیم، شاهد آینده درخشان و پیشرفت‌های بیشتری در کشور خواهیم بود.

تأکید بر عملکرد فعال‌تر پایگاه‌های بسیج 

عباس زاده خواستار ارتباط بیشتر با پایگاه‌های بسیج و عملكرد فعال‌تر این پایگاه شد و افزود: فرمانده‌های پایگاه‌های بسیج باید مشكلات موجود در پایگاه‌ها را انتقال دهند تا بتوانیم به كمك یكدیگر مشكلات را مرتفع كنیم.

وی با تأکید بر اینكه مهر سخت‌کوشی و مشكلات بر پیشانی بسیج نقش بسته است افزود: وضعیت بسیج در ایران مشابه وضعیت حزب‌الله در لبنان است. هر زمان كه اسرائیل به لبنان حمل می‌کند و این كشور در معرض خطر قرار می‌گیرد، خواستار دفاع حزب‌الله از این كشور می‌شوند اما هنگامی‌که امنیت برقرار می‌شود، می‌گویند كه وجود حزب‌الله ضرورتی ندارد. در ایران نیز وضع به همین شكل است، وقتی مشكلات به كشور روی می‌آورد و ناامنی و تهدیدات می‌شود خواستار فعالیت قدرتمند بسیج می‌شوند اما زمانی كه مشكلات و تهدیدات رفع شد برخی می‌گویند كه بودونبود بسیج فرقی ندارد.

فرمانده مركز مقاومت بسیج راه‌آهن بابیان اینكه لازم است تا بسیجی‌ها با جدیت، حمیت، اتحاد و انسجام خود، عملكرد مطلوب و حضور درصحنه‌های مختلف ضرورت وجود بسیج را مورد تأکید قرار دهند اظهار داشت: بسیجی‌ها بایستی پل ارتباطی برای رساندن افكار و ایده‌های خوب به پیشرفت دستگاه و سازمان باشند.

وی از فرماندهان پایگاه‌ها خواست تا شوراهای خود را فعال‌تر كنند و گفت: فرماندهان پایگاه‌ها بایستی شوراها و معاونت‌های خود را به شوراها و معاونت‌های مركز مرتبط كنند.

عباس زاده همچنین از معاون‌های مركز خواست تا تقویم خوبی برای جلسات خود تدوین كنند و با پی گیری مأموریت‌ها و سرکشی‌های متعدد وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهند.

وی افزود: ارزیابی‌های ۶ ماه اول و سالانه از پایگاه‌ها خواهیم داشت و از همه اعضای بسیج می‌خواهم كه حضور و ارتباط فیزیكی خود را با پایگاه بسیج بیشتر كنند. 

بسیج باید محل علم‌اندوزی باشد

مشاور مدیرعامل راه‌آهن در امور ایثارگران با تأکید بر به‌روز نگاه‌داشتن پایگاه‌ها تصریح كرد: فرماندهان هستند كه تأثیر خود را در مجموعه به رخ می‌کشند و نمی‌توانیم به دیگران تكیه كنیم و از آن‌ها بخواهیم سكویی برای پرش ما باشند.

وی همچنین بر ارتقای تحصیلی و پیشرفت علمی اعضای بسیج تأکید كرد و اظهار داشت: پایگاه بسیج باید محل علم‌اندوزی و صمیمیت باشد و نه‌تنها محل رجوع بسیجی‌ها بلكه محل حضور همه كارمندان محسوب شود.

وی با اشاره به اینكه خداوند موجب عزت بندگان خود می‌شود، گفت: بسیجی‌ها باید خدایی فكر و عمل كنند و در مشاغل خود خوب و منظم و تأثیرگذار بوده و باعث ارتقا شركت شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما