شناسهٔ خبر: 52314 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش از ظهر امروز روی داد؛

آخرین خبرها از زلزله ۵.۹ ریشتری استان بوشهر/ تاکنون زلزله کاکی خسارتی جانی و مالی نداشته است

زلزله زلزله ای نسبتا شدید به بزرگی ۵.۹ ريشتر پیش از ظهر امروز کاکی در استان بوشهر را لرزاند، هنوز از میزان خسارت و تلفات جانی احتمالی این حادثه گزارشی واصل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اين زلزله نسبتا شديد ساعت ۱۱ و ۴ دقيقه و ۴۷ ثانيه در عمق ۱۸ کيلومتري زمين در حوالي کاکي استان بوشهر روي داد. 
کانون وقوع زلزله در سه کيلومتري کاکي و ۶۵ کيلومتري بوشهر بود.

هنوز از ميزان تلفات و خسارات احتمالي گزارشي دريافت نشده است .

تيمهاي ارزياب هلال احمر و ستاد مديريت بحران استان براي ارزيابي خسارت اوليه به منطقه اعزام شده اند.

درویشی مدیرعامل هلال احمر بوشهر گفت: تیم واکنش سریع هلال احمر استان بوشهر به سرعت به منطقه زلزله زده اعزام شده است، هنوز هیچ خبری از تلفات احتمالی زلزله در دست نیست.

سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با فارس درخصوص زمین لرزه در بوشهر اظهار داشت: این زمین لرزه ساعت ۱۱:۰۴ صبح امروز در عمق ۱۸ کیلومتری زمین و در ۳ کیلیومتری منطقه کاکی بوشهر به وقوع پیوسته است.

وی افزود: لحظاتی پس از وقوع این حادثه ۴ تیم امدادی به محل اعزام شدند تا اقدامات لازم جهت کمک به حادثه دیدگان احتمالی انجام گیرد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: هنوز از میزان خسارت و تلفات جانی احتمالی این حادثه گزارشی واصل نشده است و اخبار تکمیلی در این زمینه به زودی اعلام می‌شود.

در این خصوص فرماندار دشتی گفت:  زمن لرزه به مرکزیت کوه نمک به وقوع پیوسته است.

طبق اعلام استانداری بوشهر کانون وقوع زلزله در سه کیلومتری کاکی و ۶۵ کیلومتری بوشهر بود و در شهرستان‌های بوشهر، دشتی، تنگستان و کنگان احساس شد.

قاسم قائدی مدیر کل مدیریت بحران استانداری بوشهر گفت: زمین لرزه بیشتر در منطقه کاکی شهرستان دشتی احساس شد و زمین لرزه باعث ریزش کوه‌مند نیز شده است.

وی ادامه داد: هنوز از میزان تلفات و خسارات احتمالی گزارشی دریافت نشده است و تیم‌های ارزیاب هلال احمر و ستاد مدیریت بحران استان برای ارزیابی خسارت اولیه به منطقه اعزام شده اند.

عبدالکریم گراوند به ایرنا گفت:کانون این زلزله کوه نمک جاشک در سه کیلومتری شهر کاکی و ۵۰ کیلومتری شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی است.

وی یادآورشد: براساس گزارش فرمانداری دشتی تاکنون زلزله کاکی خسارتی جانی و مالی نداشته است.

استاندار بوشهرگفت:دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران برای امداد رسانی احتمالی در صورت نیاز درآماده باش کامل هستند.

وی اظهارداشت: آب و برق مناطق زلزله زده وصل است و تیم های مدیریت ارزیاب جمعیت هلال احمر نیز برای بررسی خسارت احتمالی به منطقه اعزام شده اند.

نظر شما