شناسهٔ خبر: 52349 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه‌های آذربایجان شرقی خبر داد:

رشد ۵ درصدی نشست و برخاست‌های فرودگاه تبریز در سال ۹۶/ افزایش ۱۸ درصدی پروازهای خارجی

 مصطفی صفایی مدیر فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به انجام ۱۵ هزار و ۷۲۵ سورتی پرواز در فرودگاه شهید مدنی تبریز در سال ۹۶ گفت: در مجموع نشست و برخاست‌های فرودگاه تبریز در سال ۹۶ نسبت به سال پیش از آن ۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي فرودگاه‌های آذربایجان شرقی، مصطفی صفائی گفت: طبق آمار منتشر شده توسط گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی در سال ۹۶، در حوزه پروازها و مسافران خارجی رشد چشمگیری داشتیم؛ به طوری که در مجموع ۲۴۶۲ پرواز خارجی داشتیم که نسبت به سال ۹۵، ۱۸ درصد افزایش یافت و از طریق این پروازهای بیش از ۳۰۲ هزار مسافر اعزام و پذیرش شدند که در این زمینه هم نسبت به سال ۹۵، ۱۷ درصد داشته‎ایم.

وی در مورد تعداد کل پروازهای انجام شده در فرودگاه تبریز در سال ۹۶ گفت: در مجموع  ۱۵ هزار و ۷۲۵ فروند نشست و برخاست انجام شد که در نتیجه آن بیش از یک میلیون و ۹۳۷ مسافر و نزدیک به ۱۴ میلیون و ۶۰۸ هزار کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه‎جا شدند. به این ترتیب نسبت به سال ۹۵، در نشست و برخاست هواپیما شش درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۵ درصد و در ارسال و پذیرش بار نیز ۶درصد رشد داشته‎ایم.

مدیرکل فرودگاه‎های استان آذربایجان شرقی همچنین در مورد روند خدمت‎رسانی به مسافران در سال ۹۶ گفت: سال گذشته با اجرای دستورالعمل‎ها و نقشه راه شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و ايجاد هماهنگي ميان تمام نهادها و ارگان‎های فرودگاهی، وضعيت خدمت‎رساني فرودگاه شهید مدنی تبریز در تمامی شاخص‎های عملیاتی و خدماتی به مسافران و مراجعان در وضعيت مطلوبي قرار داشت و شاهد مشکل خاصی نبودیم.

وی افزود: برقرای پرواز تبریز- هامبورگ و برعکس، برقراری مجدد پروازهای فرودگاه سهند، نصب دو دستگاه دیزل ژنراتورهای فرودگاه سهند، برگزاری موفق کارگاه آموزشی معاونان حوزه اداری و مالی فرودگاه‎هاي کشور و نخستین همایش امور بانوان و خانواده شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در تبریز، انجام موفقیت‎آمیز پروازهای حج تمتع، آغاز عملیات توسعه اپرون فرودگاه تبریز، آغاز عملیات توسعه ترمینال، افتتاح تصفیه خانه فاضلاب و انجام حجم گسترده‎ایی از پروژه‎ها و اقدامات عمرانی از جمله دستاوردهای اداره کل فرودگاه‎های استان آذربایجان شرقی در سال گذشته بود.

نظر شما