شناسهٔ خبر: 52386 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرساخت و توسعه راه‌های استان قم تشريح كرد:

مهمترین پروژه‌های مدیریت ساخت و توسعه راه‌های استان قم در سال ۹۷/ آغاز عملیات اجرایی قطعه قم- سلفچگان- راهجرد

عباس فراهانی مدیرساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در سال جدید احداث کمربندی جدید استان به عنوان پروژه ملی و کریدور ارتباطی در دست پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، عباس فراهانی گفت: در سال ۹۶ در حوزه مدیریت ساخت و توسعه راه‌های استان قم پروژه‌های مهم و برجسته‌ای عملیاتی یا تکمیل شد و در سال ۹۷ نیز عملیات اجرایی تعدادی از پروژه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: این پروژه‌ها در سه قطعه طراحی شده است که عملیات اجرایی احداث قطعه قم- سلفچگان- راهجرد در سال ۱۳۹۷ آغاز خواهد شد.

مدیرساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: افتتاح و بازگشایی قطعه دوم و سوم محور قم- آوه و بازگشایی تقاطع غیرهمسطح پردیسان از مهمترین پروژه‌های انجام‌شده در سال ۱۳۹۶ بوده است.

وی توضیح داد: لکه‌گیری و روکش آسفالت محور قم- نیزار به طول ۱۲ کیلومتر و محور قدیم قم- تهران به طول ۱۴ کیلومتر از دیگر اقدامات حوزه ساخت و توسعه راه‌های استان قم در سال گذشته بوده است.

فراهانی با اشاره به آغاز عملیات احداث کمربندی جدید استان، از تکمیل شدن محور قم- آوه خبر داد و گفت: با اتمام پروژه قطعه چهارم محور قم- جعفریه به طول چهار کیلومتر در سال ۱۳۹۷، این محور ۳۵ کیلومتری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به معرفی دیگر پروژه‌های عمرانی در سال ۱۳۹۷ پرداخت و افزود: تکمیل پروژه اصلاح سه‌راهی ونارچ و احداث پل راه‌آهن، احداث راه روستایی قاشلابلاغ با اعتباری در حدود ۱۰ میلیارد ریال و احداث دو خط راه و دو پل بزرگ و اجرای سیستم زهکشی و روکش آسفالت در محور قدیم قم- تهران در دستور کار قرار دارد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم به عملیات عمرانی در محور قم- نیزار اشاره و اعلام کرد: تکمیل عملیات بهسازی محور قم- نیزار حدفاصل کیلومتر ۳۰ تا ۳۴ و شروع پروژه بهسازی محور قم-نیزار حدفاصل کیلومتر ۳۴ تا ۳۷ و ۲۳ تا ۳۰ از مهمترین اقدامات این مدیریت در سال ۹۷ خواهد بود.

وی بیان کرد: شروع عملیات چهارخطه کردن جنداب- تاج خاتون در محدوده محور سفلچگان- ساوه و اتصال میدان بلوار امام صادق (ع) پردیسان به بلوار آیت‌الله بروجردی توسط این مدیریت در سال جدید انجام خواهد شد.

مدیر ساخت وتوسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان افزود: پروژه چهاربانده کردن محور پردیسان- ورجان در دست پیگیری است.

نظر شما