شناسهٔ خبر: 52391 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اشتری خبر داد:

جابجایی حدود ۷۰۰هزار تن کالا در بنادر قشم/ ترابری ۳ میلیون نفر سفر در فروردین ماه

بندر سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم از ثبت ترابری ۳ میلیون نفرسفر و تخلیه و بارگیری حدود ۶۹۵ هزار تن انواع کالا در بنادر این جزیره طی فروردین‌ماه سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، علی اشتری با اعلام این خبر اظهار کرد: در نخستین ماه از فصل بهار، ۶۹۵ هزار و ۴۵۴ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد که در هم‌سنجی با سال گذشته ۲.۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از این رقم، ۶۸۲ هزار و ۲۵۴ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص داشته که به ترتیب ۱.۸ و ۳۲ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

اشتری از جابجایی ۶۱۲ تن کالای صادراتی و وارداتی از طریق بنادر این جزیره طی فروردین‌ماه خبر داد و بیان کرد: ۶۲ تن کالای صادراتی و ۵۵۰ تن محموله‌های وارداتی طی این مدت جابجا شد که عمده آن مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی، لوازم الکتریکی و لوازم خودرو بوده است.

کابوتاژ ۶۷۸هزار تن کالای غیرنفتی

وی حجم عملیات ترانشیپ در بنادر قشم را ۲هزار و ۷۸۶ تن و حجم کابوتاژ کالاهای غیرنفتی را ۶۷۸ هزار و ۶۵۶ تن با ۲ درصد افزایش نسبت به سال گذشته اعلام کرد.

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری ۳ میلیون و ۴ هزار و ۷۷۰ نفر سفر در بنادر قشم به ثبت رسید.

تخلیه و بارگیری ۳۲۵ TEU کانتینر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان از تخلیه و بارگیری ۳۲۵ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.

نظر شما