شناسهٔ خبر: 52397 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر دریانوردی استان گیلان اعلام کرد:

ایجاد شبکه مارینا؛ با دو هدف توسعه گردشگری دریایی و سفر دریایی

مسابقه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت:امیدواریم با استفاده از ظرفیت های موجود در بنادر شمال کشور بتوانیم صنعت گردشگری دریایی را رونق ببخشیم و به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین چراغی در مراسم مسابقه شطرنج، یادواره شهدای نفتکش سانچی که در پایانه مسافربری دریایی این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ماموریت های سازمان بنادر در کنار تکالیف تجاری، بحث توسعه گردشگری دریایی و سفرهای دریایی است.

وی با اشاره به نقش اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی و برنامه های پیش رو در سال ۹۷، خاطرنشان کرد: دریای خزر ظرفیت های فوق العاده ای دارد لذا در اداره کل بنادر و دریانوردی استان به دنبال ایجاد سایت گردشگری تحت عنوان «مارینا» هستیم که در طول سواحل استان بنادر آستارا، انزلی، کیاشهر و چمخاله را به هم متصل می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان اضافه کرد: این حلقه های مارینا در نهایت به شبکه ای از ماریناها تبدیل می شود و تردد و انتقال مسافر بین این شبکه اتفاق می افتد و تا بنادر نوشهر، فریدون کنار و امیرآباد در استان مازندران امتداد می یابد.

چراغی تاکید کرد: بی تردید با تکمیل این شبکه می توانیم در طول سواحل خزر شبکه مارینا را با دو هدف توسعه گردشگری دریایی و سفر دریایی و انتقال بخشی از حمل و نقل جاده ای به دریایی فعال سازیم که در اقتصاد کلان کشور تاثیرگذار خواهد بود.

در پایان این دوره از مسابقات احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج کشورمان توانست در ۱۰۰دیدار و نزدیک به ۱۲ ساعت به دو تساوی و ۹۸ پیروزی دست پیدا کند.

نظر شما