شناسهٔ خبر: 52410 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

به ریاست مهرداد تقی زاده صورت گرفت:

گزارش نخستین نشست نمایندگان استانی معاونت حمل‌ونقل در سال ۹۷/ تشریح انتظارات و تذکرات

جلسه نخستین نشست نمایندگان استانی معاونت حمل‌ونقل در سال ۹۷ به ریاست معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی برگزار و انتظارات و تذکرات در قالب ۱۰ مورد از جانب وی برای حاضرین در جلسه تشریح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نخستین نشست نمایندگان استانی معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۷ بعد از روز شنبه مورخ یکم اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد تقی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ابتدا ضمن خوش‌آمد گویی به نمایندگان استانی به تشریح انتظارات معاونت از نمایندگان استان پرداخت و گفت: انتظارات معاونت حمل‌ونقل از نمایندگان استانی در قالب پنج مورد گردآوری‌شده که به شرح زیر است:

  1. نمایندگان استانی باید در جریان سیاست‌ها و استراتژی‌های مورد پیگیری وزارت راه و شهرسازی از طریق فضای مجازی، نامه‌ها و شرکت در جلسات قرار گیرند.
  2. نمایندگان به‌منظور کمک به رفع ابهامات و خلل‌ها احتمالی در استراتژی‌ها و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی وارد بحث و گفتگو شوند. سپس به اشاعه سیاست‌ها و استراتژی‌های حمل‌ونقل بپردازند.
  3. پیگیری و انجام اقدامات در قالب استراتژی‌های تدوین‌شده از سوی معاونت حمل‌ونقل باشد.
  4. اقدامات موردی موردنظر بخش‌های مختلف معاونت حمل‌ونقل به‌منظور اجرای موفقیت‌آمیز پروژه‌های پایلوت در حوزه‌های مختلف انجام شود.
  5. نمایندگان باید به ارتقا کیفی وضعیت تخصصی، فردی و توانمندی‌های حرفه‌ای خود اهمیت دهند. این موارد علاوه بر به‌روزرسانی اطلاعات در حوزه حمل‌ونقل، شامل رسیدگی به وضعیت سلامت و ارتقا توانایی‌های حرفه‌ای در زمینه‌های زبان‌های خارجی بین‌المللی و فناوری اطلاعات نیز می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ادامه به تشریح تذکرات در قالب پنج مورد پرداخت و به شرح زیر عنوان کرد:

  1. نمایندگان استانی معاونت حمل‌ونقل نباید از سایر مسئولیت‌های استانی خود به خاطر انجام وظایف محوله معاونت حمل‌ونقل سرباز نزنند، بلکه باید تمام وظایف و مسئولیت‌های محوله را با اولویت‌بندی انجام دهند.
  2. حضور در جلسات شوراهای عالی و کمیسیون‌ها مهم شناخته شود.
  3.  شرکت در نمایشگاه‌ها ‌و ‌کنفرانس‌های مرتبط با حوزه حمل‌ونقل مغتنم شمرده شود.
  4. وظایف محوله از سوی معاونت حمل‌ونقل با جدیت پیگیری شود و نمایندگان استانی از خلاقیت فردی و تولید فکر نیز برای انجام وظایف بهره‌گیری کنند و پیشنهاد‌های خود در مورد موضوعات مختلف را ارائه کنند.
  5. با توجه به ارائه برخی از موضوعات تخصصی در جلسات نمایندگان استانی معاونت حمل‌ونقل به زبان انگلیسی تسلط به دانش این زبان بین‌المللی از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه دستور جلسه نسست نمایندگان استانی معاونت حمل‌ونقل به شرح زیر مطرح شد و هر یک از مدیران مربوطه به تشریح دستورات پرداختند:

  1. ارائه دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل (استراتژی‌های حمل‌ونقل)
  2. ارائه دفتر مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل‌ونقل و پدافند غیرعامل (تشریح مصوبات و گزارش مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها)
  3. گفتگو در خصوص خودرو محوری و نحوه مقابله با آن به زبان انگلیسی
  4. جمع‌بندی جلسه و بیان مسائل از سوی نمایدگان استانی

نظر شما