شناسهٔ خبر: 52430 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عفیفی پور خبر داد:

سامانه پایش آنلاین وضعیت هوا در بندر شهید رجایی راه اندازی شد/ عمل به مسئولیت های اجتماعی در روز زمين پاک

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از راه اندازی سامانه آنلاین پایش وضعيت هوا در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهيدرجايي به مناسبت دوم ارديبهشت ماه، روز گراميداشت زمين پاك خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور"طی سخنانی اظهار داشت: امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ و صنعتی دنیا به خصوص در کشورهای در حال توسعه، آلاینده های مختلفی از طریق وسایط نقلیه موتوری، صنایع و منابع تجاری و خانگی در هوا تخلیه می شود.

وی با بیان اینکه غلظت بسیاری از اين آلاينده ها در ساعات مختلف شبانه روز به وضعیتی بالاتر از حد استاندارد می رسد، بر لزوم كنترل آلاينده ها به عنوان يك اقدام زيست محيطي و در راستاي ایفای مسئوليت اجتماعي صاحبان صنایع تاكيد كرد.

عفيفي پور پديده آلودگي هوا را يكي از ره آوردهاي توسعه صنعتي و معضلات اصلي در منطقه صنعتی غرب بندرعباس دانست و گفت: این معضل زیست محیطی در وهله اول باید مورد توجه جدی مسئولین و متولیان امر قرار گیرد و از سوی دیگر، به نحو مناسب باید اندازه گيري، ارزيابي، پايش و كنترل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان این مطلب که «هر گونه تصميم گيري مديريتي در جهت كاهش آلودگي هوا باید با بررسي اطلاعات منسجم و قابل اطمينان در این زمينه انجام پذيرد»، اظهار داشت: بهترين راهكار براي تحقق اين هدف مهم، استفاده از ايستگاه هاي آنلاين سنجش استانداردهاي هواي پاك است كه با استفاده از گزارش های آن، بررسي محلي دقيق تری در ايستگاه سنجش آلودگي هوا امكان پذير خواهد شد.

وی اضافه کرد: ايستگاه اندازه گيري استانداردهاي هواي پاك بر اساس تبصره ۳ ماده ۱۱ قانون هواي پاك در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهيد رجايي و به مناسبت گراميداشت روز زمين پاك (۲ ارديبهشت ماه) راه اندازی شده است.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: با هدف اتخاذ و اجراي تصميمات مديريتي در راستاي حفاظت از محيط زيست و حمايت از نيروي كار شاغل در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور، از این پس وضعیت استانداردهای هوا به صورت آنلاین توسط مدیریت بندر رصد می شود.

نظر شما