شناسهٔ خبر: 52437 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خادمی مطرح کرد؛

محدودیت مالی، گره اصلی برای توسعه راه‌ها/ اتصال خط ریلی خوزستان به اصفهان در حال پیگیری است

سخنراني معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گره اصلی برای توسعه راه‌های جاده و ریلی در تمام کشور ازجمله خوزستان مشکلات اعتباری است، گفت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور منابع مالی تقلیل پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، خیراله خادمی در سفر به خوزستان به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و در حاشیه بازدید از محور رامهرمز- بهبهان در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌های توسعه‌ای استان خوزستان متناسب با حجم بالای بار در دستور کار قرار دارد؛ طرح‌ها و مطالعات آن انجام شده است اما اجرایی شدن آن به اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: در کریدور تکمیل جاده شمال– جنوب- غرب برخی محورهای خوزستان ازجمله بندرامام خمینی (ره) دیده شده است و در کریدور دیگری نیز توسعه سواحل کشور از شلمچه تا سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

خادمی یادآور شد: اتصال خط ریلی خوزستان به اصفهان و رفع گلوگاه در منطقه لرستان نیز در حال پیگیری هستند که تکمیل آنها نقش مهمی در توسعه استان دارد.

به گفته وی وزارت راه و شهرسازی پیشنهاددهنده، پیگیری‌کننده و مجری طرح‌ها است اما سایر مسئولان از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید اعتبارات طرح‌ها را تصویب کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی وجود ظرفیت‌های اقتصادی بزرگ مانند نفت و صنایع فولاد را یکی دیگر از راه‌های تأمین منابع لازم برای پروژه‌های زیرساختی دانست.

نظر شما