شناسهٔ خبر: 52462 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور عنوان کرد:

تشریح میزان استقبال هم‌وطنان از سامانه‌های جامع ۱۴۱ در سال ۹۶

مرکز مدیریت راه‌ها طی ۱۲  ماهه سال ۹۶، بالغ بر ۱۳ میلیون و ۷۲ هزار تماس با سامانه مدیریت راه‌های ۱۴۱ از سوی هم‌وطنان و مسافران جاده‌ای ثبت شده و از خدمات و اطلاعات موجود در این سامانه بهره‌برداری گردیده است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، علی اكبر آشوری رئیس مركز مدیریت راه‌های كشور با بیان این مطلب اظهار داشت: در راستای سیاست‌های كلان وزارت راه و شهرسازی و برنامه‌های گسترده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر توجه به حقوق شهروندی، دسترسی آزاد هموطنان به اطلاعات سامانه‌های اینترنتی اطلاعات راه‌های كشور در طول سالهای اخیر توسعه یافت كه مورد استقبال هم وطنان قرار گرفت و منجر به انجام سفرهای با برنامه و تغییر رفتار ترافیكی در جاده‌ها گردیده است. 

وی افزود: طی سال گذشته بالغ بر ۶۰ میلیون و ۸۵۵ هزار بازدید از سایت www.141.ir  ، تعداد ۱۳ میلیون و ۵۸۹ هزار درخواست كاربران در اپلیكیشن همراه ۱۴۱ و ۵۸۵ هزار و ۹۲۴ كاربر ربات تلگرامی ۱۴۱ ثبت گردیده است. 

آشوری در خصوص سهم سامانه‌های  اطلاع‌رسانی اینترنتی ۱۴۱ در سال گذشته بیان كرد: كاربران سایت با ۱ / ۸۱ درصد بیشترین سهم را داشته و پس از آن اپلیكیشن همراه با ۱ / ۱۸ درصد و ربات با  ۸ / ۰  درصد قرار دارند. 

وی همچنین افزود: كل پیامك ارسال شده به سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ بالغ بر ۳ میلیون و ۸۷ هزار پیامك بوده است.

گفتنی است در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ اطلاعاتی از قبیل تصاویر لحظه‌ای از وضعیت راه‌های كشور، مسیرها، مسافت‌ شهرها، وضعیت جوی و ترافیكی، اطلاعات پمپ بنزین، امدادخودروهای فنی، مجتمع‌های خدماتی – رفاهی و سایر اطلاعات مورد نیاز مسافران جاده‌ای ارایه شده است.

نظر شما