شناسهٔ خبر: 52507 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

راه آهن گرگان- مشهد عملیاتی می‌شود/ ساخت آزادراه ۱۸۰ کیلومتری در خراسان شمالی

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: پروژه راه آهن گرگان - مشهد در ۵ قطعه کارگاهی در مسیرهای گرگان، کلاله، بجنورد، شیروان و مشهد به طول ۵۵۰ کیلومتر اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ایرنا خیرالله خادمی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله که با حضور نماینده چهار شهرستان شرق گلستان در مجلس، مدیران کل و کارشناسان بخش جاده ای، ریلی و آزادراهی و فرمانداران شهرستان های مینودشت، گالیکش و مراوه تپه برگزار شد، افزود: یکی از مسیرهای ریلی کشور که در قانون مصوب شده، پروژه احداث راه آهن گرگان - مشهد است که در حال مطالعه و فراهم کردن تمهیدات لازم برای آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

وی هدف از اجرای این مسیر ریلی را اتصال گرگان به مسیر ریلی مشهد اعلام کرد و ادامه داد: ساختار طراحی و برآورد اجرایی این پروژه ریلی که از طرح های ملی کشور می باشد، به پایان رسیده است.
خادمی اظهار کرد: برای عملیات اجرایی این پروژه ریلی از فاینانس استفاده می شود و در این راستا قرارداد اولیه با یک شرکت چینی منعقد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای بهره گیری از امکانات بخش خصوصی بویژه شرکت های آستان قدس رضوی در حال مذاکره هستیم که پس از دریافت مجوزهای لازم از سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، عملیات اجرایی این پروژه بزودی آغاز می شود.

وی تاکید کرد: اجرای این پروژه پتانسیل بسیار خوبی برای حمل و نقل کالا از طریق راه آهن در مسیر شرق گلستان به جمهوری ترکمنستان و سایر کشورهای مرتبط به این شبکه ریلی خواهد بود.

وی افزود: برای خارج کردن پارک ملی گلستان از مسیر جاده ارتباطی فعلی، مسیر جدیدی از کلاله به آشخانه در خراسان شمالی طراحی شده که طرح های این مسیر ۱۸۰کیلومتری، به صورت آزادراهی اجرا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: فراخوان انتخاب سرمایه گذار مشترک با دولت و تمهیدات لازم برای آغاز اجرای پروژه فراهم شده و در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی این آزادراه خواهیم بود.
شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰هزار نفرجمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.  

نظر شما