شناسهٔ خبر: 52563 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مبارک قدم مطرح کرد؛

توجه ویژه به مطالبات عمومی رویکرد اصلی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پیگیری مطالبات عمومی در راستای تحقق حقوق شهروندی، تسریع در فرآیند رسیدگی به درخواست‌های مردمی، گسترش سفر و بازدیدهای شهرستانی و تهیه اقلام و لوازم اداری داخلی برای حمایت از کالای ایرانی از مهمترین رویکردهای این اداره کل در سال ۹۷ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری این اداره کل اظهار کرد: نگاه ویژه به انجام پروژه‌هایی که به عنوان مطالبات عمومی مطرح است در راستای جلوگیری از بروز مسائل اجتماعی باید در رأس برنامه‌ریزی‌های این مجموعه قرار گیرد.

مبارک قدم ادامه داد: روسای ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های تابعه لازم است مطالبات عمومی را دسته‌بندی کرده و پروژه‌های اولویت‌دار را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه باید فرآیند رسیدگی به درخواست‌های مردمی به خصوص در حوزه مسکن، املاک و حقوقی تسریع یابد، ادامه داد: شفاف‌سازی، رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از فرافکنی و تکریم ارباب‌رجوع همچون گذشته دستورالعمل این مجموعه در فرآیند پاسخگویی به پرونده‌های مردمی است.

این مقام مسئول به جایگاه کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در تدوین برنامه و طرح‌های اجرایی نیز اشاره کرد و گفت: مقدمه اجرای طرح‌ها در این کمیته‌ها پایه‌ریزی می‌شود، بنابراین ادارات برای حضور پررنگ در جلسات و تدوین برنامه‌های معین باید تمرکز بیشتر داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی و انعکاس مطلوب دستاوردهای اداره کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: با وجود کمبود منابع مالی در حال حاضر کارهای بزرگی در عرصه راه و شهرسازی استان انجام می‌شود که باید به نحو احسن در آیینه افکار عمومی منعکس شود.

رئیس شورای حمل‌ونقل آذربایجان غربی بر انجام مقدمات اولیه و هماهنگی‌های بین دستگاه‌های اجرایی در بحث اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: نظارت راهبردی بر روند اجرای طرح‌های راه و شهرسازی از دیگر وظایف مهم ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های تابعه به شمار می‌رود.

مبارک قدم تصریح کرد: با توجه به شروع فصل کاری، ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های تابعه لازم است اطلاعات روند اجرای پروژه‌ها را در فواصل زمانی دو هفته یک‌بار به اداره کل ارسال کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بر ارائه راهکارها و پیشنهاد‌ها کارآمد و مؤثر در حل‌وفصل مشکلات حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی از سوی روسای ادارات تأکید کرد و افزود: با توجه به شناخت مسئولان شهرستانی از مسائل حوزه مدیریتی خود مطمئناً ارائه پیشنهاد‌ها قابل‌اجرا توأم با مشورت و هم‌اندیشی در رفع موانع پیشبرد فعالیت‌ها کارساز خواهد بود.

وی در خصوص نقش برجسته ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های تابعه در دستیابی به اهداف و مسئولیت‌های کاری مجموعه راه و شهرسازی نیز گفت: ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های تابعه نماینده اداره کل، متولی پیگیری پروژه‌ها و پاسخگوی درخواست‌های مسئولان شهرستانی و مردمی در حوزه راه و شهرسازی محسوب می‌شوند.

مبارک قدم بر انتقال دقیق و به هنگام مسائل و مشکلات شهرستانی به اداره کل تأکید کرد و گفت: ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های تابعه به عنوان حلقه ارتباطی در جهت هماهنگی و تعامل اداره کل با مسئولان شهرستانی به‌ویژه فرمانداران حرکت کنند.

گفتنی است، شورای اداری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، مدیران، روسای ادارات شهرستان‌های تابعه و جمعی از روسای ادارات ستادی با محوریت اعلام اولویت‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی استان در سال مزین به حمایت از کالای ایرانی و هم‌اندیشی و هماهنگی بیشتر فعالیت‌های اجرایی برگزار شد.

نظر شما