شناسهٔ خبر: 52566 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان همدان:

طی سال ۹۶ کمترین دخل و تصرف در اراضی دولتی استان را شاهد بودیم

نشست فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در نشستی با حضور عوامل یگان عنوان کرد: خوشبختانه در سال ۹۶ با تلاش شبانه‌روزی عوامل یگان شاهد کمترین دخل و تصرف در حوزه اراضی دولتی بودیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، سرهنگ حمید چراغی بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسه، یادآوری بخشنامه‌های جدید در حوزه مأموریت‌های تعریف شده یگان در خصوص حفاظت و صیانت از اراضی مربوط به بیت‌المال و دولت است.

وی ادامه داد: علیرغم مشغله کاری و تهدید از طرف متصرفین، خوشبختانه شاهد کوچک‌ترین مورد و مسئله حاشیه‌ساز برای هیچ‌کدام از عوامل نبودیم.

سرهنگ چراغی یادآور شد: مجموعه یگان همواره خود را جزئی از خانواده اداره کل راه و شهرسازی می‌داند که در جهت پیشبرد اهداف خود انجام وظیفه می‌کند و اگر نبود برنامه‌های مهندس فرزانه، این عملکرد رضایت‌بخش صورت نمی‌گرفت.

وی تصریح کرد: از زمانی که این مجموعه جدید شکل گرفته حوزه املاک تمامی تلاش خود را کرده که کل راضی را به صورت پلاک به پلاک با نقشه به این یگان تحویل نماید.

عوامل یگان حفاظت از اراضی در واقع مدافعین حریم بیت‌المال هستند

محمدعلی اسدی مدیر املاک و حقوقی اداره کل نیز در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: عوامل یگان حفاظت از اراضی دولتی مدافعین حریم بیت‌المال هستند و باید قدر این لحظه‌ها را بدانند چرا که نگهداری از اراضی بیت‌المال چه در داخل محدوده و چه خارج از محدوده کار آسانی نیست.

اسدی بیان کرد: مهم‌ترین کاری که ما باید انجام دهیم تا از این سختی‌ها کاسته شود بحث پیشگیری است.

وی ادامه داد: اگر ما به این بحث و امتیازهای آن واقف باشیم هرگز مجبور نمی‌شویم برای درمان آن تبعات سنگینی را بپردازیم.

وی افزود: با دو عامل هماهنگی با یکدیگر و هدفمند بودن می‌توانیم از ایجاد دخل و تصرف در زمین‌های دولتی پیشگیری کنیم.

اسدی اعلام کرد: در بحث تحویل عینی اراضی می‌توان گفت که با تحقیقاتی که در حوزه شناسایی اراضی انجام شده سعی داریم اراضی باقی مانده را به صورت عینی قبل از برج ۶ تحویل یگان دهیم.

وی یادآور شد: استان همدان خوشبختانه با فرماندهی سرهنگ چراغی و تلاش‌های شبانه‌روزی عوامل یگان توانسته در کشور جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.

لزوم توجه به اراضی داخل محدوده باید چند برابر شود

مجید صالحی امیر مشاور مدیرکل و مدیر حراست اداره نیز در این جلسه عنوان کرد: یکی از پارامترهای مهم ما لزوم توجه به اراضی داخل محدوده است که باید چند برابر شود.

صالحی بیان کرد: یکی از کارهای خوبی که یگان انجام می‌دهد بحث ورزش صبحگاهی در روزهای پنجشنبه است که قابل‌تقدیر می‌باشد.

وی ادامه داد: در کنار این ورزش باید ورزش روحی و اخلاقی نیز تقویت شود به طوری که در برخورد با ارباب‌رجوع اخلاق و منش اسلامی را رعایت کنیم.

وی عنوان کرد: این یگان نماینده اداره کل راه و شهرسازی در جامعه است و نوع برخورد عوامل یگان با ارباب‌رجوع نمادی از این اداره خواهد بود.

صالحی در پایان ضمن تشکر ویژه از تلاش‌های یگان حفاظت از اراضی عنوان کرد: هر یک از عوامل یگان اگر زمینی را که توسط این اداره شناسایی نشده و در دولتی بودن آن شک دارند به اطلاع فرمانده یگان و یا حراست اداره کل برسانند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

نظر شما