شناسهٔ خبر: 52568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان:

ارتقاء بخش حمل‌ونقل استان گلستان را دنبال می‌کنیم

آسفالت مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان هدف سفر یک‌روزه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور به استان را ارتقاء بخش حمل‌ونقل خصوصاً حوزه زیرساختی شامل ریلی، آزادراهی و بزرگراهی، عنوان کرد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی رئیس شورای هماهنگی حمل‌ونقل و مسکن گلستان در گفتگو با پایگاه خبری این اداره کل گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر شاهد اجرای پروژه‌های زیرساختی در استان هستیم، تهیه و تدوین افق توسعه این بخش در استان از دیگر اهداف حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به استان برشمرد.

محبوبی در ادامه این گفتگو افزود: ارتقاء کیفی راه‌های روستایی از دیگر موضوعاتی بود که در این سفر به آن پرداخته شد و افزود: علیرغم عدم تخصیص اعتبارات به موقع استانی و ملی خوشبختانه پروژه‌های ساخت راه‌های روستایی در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان ادامه داد: ۹۸ درصد از جمعیت روستایی استان گلستان از راه آسفالته مطلوب برخوردارند که این آمار از متوسط کشوری حدود ۴ درصد بیشتر است؛ اما همچنان بخشی از روستاهای استان از راه آسفالته مطلوب برخوردار نیستند که در تلاش هستیم با تعامل با فرمانداران شهرستان‌های شرق استان و مسئولین وزارتخانه متبوع این مهم انجام شود.

وی بیان کرد: حدود ۷۰ درصد از راه‌های استان به طول ۳۵۰۰ کیلومتر را راه روستایی تشکیل داده است که ۲۶۰۰ کیلومتر آن آسفالت و مابقی شوسه و خاکی است.

نظر شما