شناسهٔ خبر: 52581 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛

مخاطرات طبیعی فراتر از مرزهای سیاسی استان‌ها هستند/ ضرورت ارتباط موثر دبیران کارگروه مخاطرات با ادارات کل راه و شهرسازی

علی بیت اللهی دبیر کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی ضمن اعلام این مطلب که مخاطرات طبیعی فراتر از مرزهای سیاسی استان‌ها هستند، اعلام کرد: بر اساس توصیه‌های وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات، ضرورت دارد تا ارتباط ما در کارگروه با وزیر و هیات‌وزیران تقویت شود و اینها مستلزم این است که ضمن به‌روز کردن اطلاعات و داشته‌ها، پیشنهادات و درخواست‌های استان‌ها را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی بیت‌اللهی دبیر کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی در نخستین نشست تخصصی دبیران کارگروه زلزله استان‌های کشور ضمن تاکید بر ضرورت ارتباط بین نهادهای مختلف وزارت راه و شهرسازی، گفت: در دیدار نوروزی که رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با وزیر راه و شهرسازی داشتند از سوی آن مقام برای ما حامل این پیام بودند که مرکز تحقیقات به عنوان کارگروه ملی زلزله ارتباط فیزیکی ملموسی بین نهادهای مختلف وزارتخانه و همچنین ادارات کل استان‌ها ایجاد نکرده است و ضرورت دارد تا در این راستا گام‌های جدی بردارد.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: اهمیت سخنان وزیر محترم راه و شهرسازی و دستور رئیس مرکز ما را ترغیب کرد تا اولین گام را در این راستا برداریم و نخستین جسله‌ای که امروز با شما دبیران کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی داریم در راستای تحقق سخنان و تاکید وزیر راه و شهرسازی و اهمیت توجه به مخاطرات و هماهنگی بین حوزه‌های درون وزارتخانه است.

بیت‌اللهی با اشاره به اینکه اعضای کارگروه ترکیب ثابت مناسبی ندارند و باید در این راستا اقداماتی شایسته انجام شود، خاطرنشان کرد: باید مکانیزم شبکه‌ای مشخصی برای ارتباط با یکدیگر در سراسر کشور داشته باشیم و با سرعت عمل بتوانیم اطلاعات لازم را بین هم رد و بدل کنیم و در این مورد اطلاع رسانی به موقع و مناسبی نیز داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مخاطرات طبیعی مرزهای سیاسی نمی‌شناسند و به همین دلیل استان‌های مجاور یکدیگر باید به گونه شایسته‌ای با هم در ارتباط باشند زیرا در صورت رخداد زلزله در یک استان باید استان‌های مجاور نیز آماده باشند و بتوانند ضمن تجیهز استان خود کمک‌رسانی مناسبی به استان‌های همجوار داشته باشند.

دبیر کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی گفت: بر اساس توصیه‌های وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات، ضرورت دارد تا ارتباط ما در کارگروه با وزیر و هیات‌وزیران تقویت شود و اینها مستلزم این است که ضمن به‌روز کردن اطلاعات و داشته‌ها، بیان پیشنهادات و درخواست‌های استان‌ها را داشته باشیم.

بیت‌اللهی با اشاره به اینکه عمر بحران در ایران محدود است و باید در زمینه اطلاع‌رسانی و ارایه گزارش‌های به موقع، تمامی استان‌ها آمادگی لازم داشته باشند، گفت: پتانسیل‌های فراوانی در مرکز تحقیقات از نظر عملی و تحقیقاتی وجود دارد که باید از این پتانسیل‌ها با ارتباط موثر، بهره لازم را گرفت.

وی تصریح کرد: انتقال تجربیات بین خودمان از دیگر موضوعاتی است که باید مدنظر قرار دهیم. همچنین ما باید از طریق کارگروه‌ها با ادارات کل راه و شهرسازی استا‌ ها نیز ارتباط موثری برقرار کنیم. معتقدیم این کار به دبیران کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی هویت می‌دهد و انگیزه خوبی برای فعالیت‌های آتی است.

گفتنی است در نشست فوق، دبیران کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی به ارایه پیشنهادات و درخواست‌های خود پرداختند و در پایان جلسه فوق، جمع‌بندی از درخواست و پیشنهادات نیز انجام شد.

نظر شما