شناسهٔ خبر: 5259 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۱۲ میلیارد ریال برای تکمیل خدمات زیربنایی مسکن مهر مراغه/ مسکن مهر آذربایجان شرقی تا پایان سال ۹۴ تحویل می‌شود

احمد مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: واحدهای باقیمانده مسکن مهر آذربایجان شرقی تا پایان سال ۹۴ تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان آذربايجان شرقي، احمد اصغری‌ ‌مهرآبادی روز چهارشنبه در کار گروه مسکن مهر شهرستان عجب‌شیر گفت: ۱۲۲ هزار واحد مسکن مهر سهم استان آذربایجان‌شرقی است که بالغ بر ۸۷ هزار واحد افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و ۳۵ هزار واحد مابقی تا پایان سال ۹۴ تکمیل و تحویل صاحبان این واحدهای مسکونی داده می‌شود.

وی افزود: ۲۵ سفر در یک ماه اخیر برای پروژه‌های مسکن مهر در استان‌های مختلف انجام گرفته تا مشکلات جمع‌بندی و در حد توان دولت کمک و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: پروژه مسکن مهر شهرستان عجب‌شیر همانند پروژه‌های دیگر دارای مشکلات است که خوشبختانه مشکل زیربنایی در این شهرستان وجود ندارد و مشکلات خدماتی و روبنایی از جمله مشکلات این پروژه است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر علت اصلی بالا بودن هزینه‌های برآوردی زیربنایی مسکن مهر مکان‌یابی نامناسب در برخی شهرستان‌ها دانست و افزود: برای تامین خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر بیش از پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز هست. 

۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکل زیرساخت‌های مسکن مهر مراغه تخصیص یافت

همچنین مهرآبادی روز چهارشنبه در بازدید از طرح‌های نیمه تمام مسکن مهر مراغه اظهار کرد: با اختصاص اعتبارات لازم، مشکلات مسکن مهر شامل محوطه‌ سازی ، حصارکشی و خدمات زیربنایی برطرف می‌شود.

وی افزود: از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی سال آینده یک باب مسجد، مدرسه ۱۲ کلاسه و کلانتری در شهرک امام علی مراغه ساخته می‌شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان نیز اظهارداشت : باحمایتهای دولت تدبیر وامید مشکلات مربوط به مساکن مهر استان بزودی برطرف وشاهد تحویل این واحدها در سال۹۴ خواهیم بود .

همچنین نماینده مردم مراغه نیز کمبود اعتبار برای خدمات زیربنایی وروبنائی را از دیگر مشکلات مسکن مهر در مراغه اعلام کرد وافزود: ۱۲۸۰ واحد مسکن مهر در مراغه مشکل اعتبار محوطه‌سازی و تامین زیرساخت دارد و حل این مشکلات نیازمند تخصیص اعتبار است.

فرماندارشهرستان مراغه نیز گفت: از ۶ هزار و۶۶۷ واحد مسکن مهر در مراغه تاکنون ۴ هزار و ۶۷۰ واحد تحویل شده و ۶۰۰ واحد نیز آماده واگذاری است.

نظر شما