شناسهٔ خبر: 52594 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی

۴۰ هزار نهال در حاشیه آزادراه ساوه- تهران کاشته شد

بازديد چهل هزار نهال با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در حاشیه آزادراه ساوه- تهران کاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی، در این مراسم که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، فرماندارساوه، فرماندار زرندیه و مدیرمنابع طبیعی و آبخیزداری استان حضور داشتند؛ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: کاشت نهال و توسعه فضای سبز علاوه بر مزیتهای زیست محیطی و جلوگیری از فرسایش خاک، به زیبا سازی جاده هم کمک می کند.

علی زندی فر با بیان اینکه این منطقه در معرض ورود شن های روان است که نهال کاری برای مقابله با خرکت ریزگردها بسیار موثر است افزود: تشدید فرسایش خاک و ریزگردها می تواند به کاهش دید رانندگان نیز منجر شود لذا این اداره کل علاوه بر زیبا سازی جاده ها با استفاده از کاشت نهال، ایمنی را نیز در سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی افزود: چهار هزار نهال آتریپلکس به طول چهار کیلومتر در محل روستای حاجی آباد شهرستان ساوه که در حاشیه بزرگرراه قرار گرفته است بدین منظور کاشته شد.

زندی فر با تاکید بر اینکه امروز کاشت نهال ها برای حفظ طبیعت و منابع طبیعی جزو وظایف شهروندی محسوب می شود تصریح کرد: در هر هکتار ۳۰ بوته کاشته شده است که از وظایف مدیریتی و شهروندی این اداره کل به شمار می آید.

گیاه آتریپلکس یکی از روش‌های بیولوژیکی تثبیت شن‌های روان و احیای اراضی بیابانی، در عرصه‌های لخت و بدون پوشش با گونه‌های مناسب و مقاوم به شرایط خشک است.

نظر شما