شناسهٔ خبر: 52609 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

گردشگری دریایی در استان هرمزگان ۶درصد افزایش یافت

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی دو ماه اخیر، ۹ فروند اسکله گردشگری با اعتباری ۵۲ میلیار ریال در جزایر قشم، هنگام، هرمز و خور آذینی سیریک به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی،اله مراد عفیفی پور در آیین تجلیل از خادمان نوروز طرح تسهیل سفرهای دریایی سال ۹۷ استان هرمزگان، افزود: هرمزگان؛  چهارمین استان کشور به لحاظ جذب مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروزی ۹۷ اعلام شد که سفرهای دریایی سهم چشمگیری در دستیابی  به این جایگاه داشت.

وی اظهار داشت: در طرح نوروزی امسال که از ۱۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۷ فروردین ادامه داشت، ۱۱۹ شناور مسافری و لندینگ کرافت با ظرفیت شش هزار و ۲۹۳ صندلی و  امکان حمل دو هزار و ۸۸۰ دستگاه خود حضور فعال و موثری داشتند که این ناوگان موفق شد طی مدت ۲۲ روز، چهار میلیون و ۳۲۹ هزار نفر سفر و  ۵۷۸ دستگاه خودرو را بدون سانحه جابجا کند. 

عفیفی پور افزود: طی تعطیلات نوروزی امسال ۸۴۱ هزار نفر از گشت های تفریحی دریایی در برنامه سفر خود بهره مند شدند و علاوه بر این، حجم کل خودروهای مسافران دریایی که از طریق شناورهای لندینگ کرافت جابجا شده، ۳ درصد رشد داشته است. 

عفیفی پور از ثبت ۱۱۶هزار سفر دریایی شناورهای مسافری و تفریحی بدون رخ دادن هیچ گونه سانحه ناگوار دریایی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: در بحث جمع آوری آمار مربوط به سفرهای دریایی امسال نهایت تلاش خود را صرف کردیم تا با انجام اصلاح فرآیندها، ارقام و آمار واقعی تر، شفاف تر، بر مبنای بلیت های صادر شده و بدون لحاظ آمار تخمینی مربوط به گشت های تفریحی محاسبه شود. 

وی گفت: در نوروز امسال بیش از ۳ هزار مورد خدمات مربوط به کنترل ترافیک دریایی از طریق مراکز VTS بنادر شهید رجایی، لنگه و کیش به شناورهای مسافری ارایه شد که نقش مهمی در انضباط بخشی و ایمنی سفرها داشت. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از حضور ۱۶ شناور خدماتی، ۲۲ شناور همیار ناجی، همچنین ۱۵ تیم غواصی،آمبولانس، آتش نشانی و هلال احمر و ۱۲ تیم بازرسی به عنوان بخش های پشتیبان این طرح سخن به میان آورد و افزود: ۲۸ دستگاه اجرایی در استان به عنوان اعضای کمیته حمل و نقل دریایی از سفرهای دریایی در ایام تعطیلات نوروز پشتیبانی کردند.

نظر شما