شناسهٔ خبر: 52616 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ گذشته:

ارتباطات گسترده با کشورهای همسایه منجر به تولید ثروت جدید می‌شود/ تسویه بدهی به پیمانکاران سازمان راهداری تا آذر ماه/ تهیه گزارش تحلیلی تصادفات رانندگی سفرهای نوروزی ۹۷

گزارش آخر هفته تاکید بر نگرش‌های جدید وزارت راه و شهرسازی به حمل‌ونقل عمومی، افزایش ایمنی جاده شمال- مشهد با تعریض جاده مینودشت- گالیکش، تحویل فاز اول محور خواجه- ورزقان در هفته دولت، بهره‌برداری ۱۸۷ کیلومتر از بزرگراه گرگان-آزادشهر- بجنورد و تشریح میزان استقبال هم‌وطنان از سامانه‌های جامع ۱۴۱ در سال ۹۶ سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حوزه حمل‌و‌نقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

ارتباطات گسترده با کشورهای همسایه منجر به تولید ثروت جدید می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در این خصوص با اشاره به بزرگراه تبریز گفت: به همین خاطر وقتی آقای علیزاده نماینده مردم ورزقان به بحث بزرگراه تبریز به سمت ورزقان اشاره داشتند این علاقه وجود دارد که این مسیر به سمت خاروانا و نوردوز هم ادامه پیدا کند. به این طریق ما می‌توانیم با کشور ارمنستان هم این ارتباطات را داشته باشیم.

وی افزود: به جز این موضوع ما در منطقه بحث نخجوان و ارتباط با کشور آذربایجان و ترکیه را داریم و معتقدیم کل مرزها باید فعال شوند و این صحبت‌ها درخصوص تنها یک مرز نیست. بااین همه اعتقاد داریم اساسا ارتباطات فرامرزی می‌توانند محور اصلی توسعه باشند و وزارت راه و شهرسازی به شدت علاقه مند و پیگیر این موضوع است.

تاکید بر نگرش‌های جدید وزارت راه و شهرسازی به حمل‌ونقل عمومی

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه روند فعلی را عامل افزایش تلفات و تصادفات رانندگی خواند و گفت: باید افکار عوام فریبانه را کنار بگذاریم و برای حل اصولی این مشکل اقدام کنیم که وزارت راه و شهرسازی نیز نگرش‌های جدیدی در خصوص حمل‌و‌نقل عمومی مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۸۵ تا ۹۵ آمار جان باختگان ناشی از سوانح و تصادفات رانندگی از ۲۷ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته است، افزود: اما در سال گذشته به دلیل افزایش خودروها و طبق پیش بینی انجام شده آمار تلفات جاده ای ۱.۵ درصد افزایش یافت.

تسویه بدهی به پیمانکاران تا آذر ماه

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تسویه تمام بدهی‌های سازمان راهداری به پیمانکاران تا سه ماه سوم سال جاری خبر داد و گفت: تها‌تر بدهی پیمانکاران به بانک‌ها با مطالباتشان از سازمان راهداری از امسال شروع می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر میزان بدهی‌ها به چیزی حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

تهیه گزارش تحلیلی تصادفات رانندگی سفرهای نوروزی ۹۷

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اکنون سازمان راهداری  و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال تهیه گزارش تحلیلی از تصادفات رانندگی در سفرهای نوروزی ۹۷ به تفکیک سطح سرویس جاده‌ها اعم از آزادراه، بزرگراه،‌ راه اصلی است که ظرف ۴۵ روز آینده تکمیل و آماده ارائه می‌شود.

حسن نیا در ادامه بر لزوم توجه به راه‌های فرعی تأکید کرد و گفت: باید در نظر داشت که مردم در حال تغییر مقاصد سفر از یک نقطه خاص به نقاط متنوع هستند.

افزایش ایمنی جاده شمال- مشهد با تعریض جاده مینودشت- گالیکش

معاون وزیر راه‌ و ‌شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور با اشاره به عبور زائران حرم مطهر امام رضا(ع) از جاده شمال-مشهد گفت: با تعریض جاده مینودشت-گالیکش، حوادث رانندگی در این مسیر کاهش می‌یابد.

خیرالله خادمی درباره تعریض جاده مینودست-گالیکش گفت: عملیات تعریض این جاده که بخشی از جاده بین‌المللی «شمال - مشهد» است، به طول بیش از ۶ کیلومتر، حدفاصل پلیس راه مینودشت تا ورودی شهر گالیکش در مدت ۱۸ ماه تعریض می‌شود

تحویل فاز اول محور خواجه- ورزقان در هفته دولت

وزیر راه وشهرسازی در سفر به تبریز ضمن بازدید از آخرین مراحل پیشرفت محور خواجه- ورزقان از نزدیک در جریان جزئیات این پروژه قرار گرفت.

در این بازدید، پیمانكار این پروژه در پاسخ به سوال دکتر آخوندی در خصوص زمان اتمام این طرح گفت: طبق تعهد صورت گرفته مرحله اول این پروژه كه نیمی از آن خواهد بود در هفته دولت به پایان خواهد رسید و مراحل پایانی و اتمام این پروژه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آذرماه سال آینده خواهد بود.

بهره‌برداری ۱۸۷ کیلومتر از بزرگراه گرگان-آزادشهر- بجنورد

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بزرگراه گرگان- آزادشهر- بجنورد گفت:‌ این بزرگراه بخشی از کریدور شرق به غرب در شمال کشور است که تاکنون ۱۸۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و به منظور تکمیل عملیات اجرایی باقیمانده مسیر به ۳۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

خادمی تکمیل این مسیر را موجب افزایش ایمنی و تسهیل تردد دانست و عنوان کرد: این بزرگراه موجب افزایش سرعت طرح، رونق گردشگری استان‌های مذکور و افزایش ظرفیت مبادلات کالا به آسیای میانه و افغانستان می‌شود.

تشریح میزان استقبال هم‌وطنان از سامانه‌های جامع ۱۴۱ در سال ۹۶

طی ۱۲  ماهه سال ۹۶، بالغ بر ۱۳ میلیون و ۷۲ هزار تماس با سامانه مدیریت راه‌های ۱۴۱ از سوی هم‌وطنان و مسافران جاده‌ای ثبت شده و از خدمات و اطلاعات موجود در این سامانه بهره‌برداری گردیده است. 

گفتنی است در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ۱۴۱ اطلاعاتی از قبیل تصاویر لحظه‌ای از وضعیت راه‌های كشور، مسیرها، مسافت‌ شهرها، وضعیت جوی و ترافیكی، اطلاعات پمپ بنزین، امدادخودروهای فنی، مجتمع‌های خدماتی – رفاهی و سایر اطلاعات مورد نیاز مسافران جاده‌ای ارایه شده است.

نظر شما