شناسهٔ خبر: 52618 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان اردبیل خبر داد:

تخفیف ۳۰ درصدی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین در استان اردبیل

معاینه فنی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: به مناسبت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل، مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین این استان با تخفیف ۳۰ درصد به رانندگان خدمات ارائه می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی صبح پنج‌شنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل‌ونقل نام‌گذاری شده و همزمان برنامه‌های متنوعی در استان تدارک دیده شده است.

وی افزود: از جمله اینکه صاحبان خودروهای سنگین می‌توانند روز پنج‌شنبه شش اردیبهشت ۹۷ با مراجعه به مراکز معاینه فنی در سراسر استان اردبیل از تخفیف ۳۰ درصدی جهت اخذ برگ معاینه فنی بهره‌مند شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به فعالیت چهار مرکز معاینه فنی در استان اضافه کرد: به منظور ارائه خدمات همراه با تخفیف هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

رحمتی همچنین به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای به ویژه موتورسواران اشاره و تصریح کرد: از جمله در گلین قشلاقی شهرستان کوثر و روستاهای تابعه شهرستان‌های مشگین شهر، گرمی و پارس‌آباد توزیع کلاه ایمنی رایگان انجام می‌شود.

وی به توزیع هشت هزار کلاه ایمنی در بین موتورسواران نیز اشاره و تأکید کرد: از دیگر برنامه‌ها نصب ده‌ها بنر و بیلبورد و شعارهای ایمنی در جاده‌ها است.

عضو شورای اداری استان تأکید کرد: اطلاع‌رسانی محیطی، مجازی و رسانه‌ای در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی از جمله شعار «ایمن برانیم، سالم بمانیم» به مناسبت روز ملی ایمنی حمل‌ونقل با تمرکز بر محورهای شمال استان به دلیل کثرت تصادفات در دستور کار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به حضور راهداران در محورهای مواصلاتی اشاره و تصریح کرد: پاک‌سازی و منظر آرایی محورهای مواصلاتی از زباله‌ها و مواد زائد نیز عملیاتی می‌شود.

رحمتی از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای صاحبان شرکت‌های مسافربری خبر داد و افزود: خط‌کشی محورها به دلیل بهبود شرایط جوی و روکش آسفالت به میزان ۱۸۰ کیلومتر برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین از آغاز طرح جمع‌آوری خودروهای سنگین از سطح شهر اردبیل با همکاری نهادها و دستگاه‌های مرتبط و انتقال آن به پارکینگ بزرگ شهرک حمل‌ونقل واقع در سه‌راه کورائیم خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای حذف ۲۵ نقطه حادثه‌خیز محورها و ایمن‌سازی تردد در جاده‌ها از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سال جاری دانست.

رحمتی همچنین به وضعیت تصادفات در محورهای مواصلاتی نیز اشاره و تصریح کرد: به همت دستگاه‌های متولی و با اطلاع‌رسانی گسترده به رانندگان توانستیم در سال گذشته به رتبه سوم کشوری کاهش تلفات جاده‌ای برون‌شهری و روستایی دست یابیم.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل بیان کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی راه‌ها و مهم‌تر از همه فهم و اراده مردم استان اردبیل در سال ۹۵ توانستیم رتبه نخست کاهش تلفات موتورسواران را کسب نماییم.

نظر شما