شناسهٔ خبر: 52619 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌و‌نقل ریلی در هفته گذشته:

حمل ۲۰ میلیون تن بار تضمینی با اتصال ۵۳ مرکز بار کشور به شبکه ریلی در دو سال/ پیشرفت قطعه سوم راه‌آهن خواف - هرات به ۸۰ درصد رسید/ راه آهن مراغه-ارومیه در آخرین مراحل احداث

گزارش اخر هفته ریلی راه آهن مراغه-ارومیه در آخرین مراحل احداث، راه آهن گرگان- مشهد عملیاتی می‌شود، افزایش ۵۵ درصدی تناژ بارگیری راه‌آهن اصفهان، بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از نمایشگاه حمل‌ونقل پاک اصفهان و قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن منصوب شد، سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شرحخ زیر است.

راه آهن مراغه-ارومیه در آخرین مراحل احداث

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بازدید از راه آهن مراغه - ارومیه و بررسی آخرین وضعیت آن را مهمترین هدف سفر یکروزه به آذربایجان غربی دانست و گفت: این خط در آخرین مراحل احداث قرار دارد.

نوبخت با اشاره به سفر قریب الوقوع حسن روحانی به آذربایجان غربی افزود: وضعیت طرح های قابل بهره‌برداری در این سفر بررسی می شود. وی اظهار امیدواری کرد که امروز تصمیم‌های خوب اعتباری در خصوص طرح های اجرایی استان گرفته شود. 

پیشرفت قطعه سوم راه‌آهن خواف - هرات به ۸۰ درصد رسید

هیات اعزامی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مقامات افغانستان در استان هرات اعلام کرد، ساخت قطعه سوم راه آهن خواف - هرات طبق جدول زمان بندی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون اداره ملی خط آهن افغانستان در این دیدار آماد‌گی کشورش را برای آغاز مرحله چهارم خط آهن خواف - هرات به شرط تکمیل شدن مرحله سوم اعلام کرد و هیات فنی راه آهن ایران نیز از پیشرفت کار طبق برنامه خبر داد.

راه آهن گرگان- مشهد عملیاتی می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: پروژه راه آهن گرگان - مشهد در ۵ قطعه کارگاهی در مسیرهای گرگان، کلاله، بجنورد، شیروان و مشهد به طول ۵۵۰ کیلومتر اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این مسیر ریلی را اتصال گرگان به مسیر ریلی مشهد اعلام کرد و ادامه داد: ساختار طراحی و برآورد اجرایی این پروژه ریلی که از طرح های ملی کشور می باشد، به پایان رسیده است.

حمل ۲۰ میلیون تن بار تضمینی با اتصال ۵۳ مرکز بار کشور به شبکه ریلی در دو سال

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از مراحل تکمیلی شناسایی ۵۳ مرکز بار کشور با هدف اتصال به شبکه ریلی از طریق ۱۱۱ کیلومتر خطوط آنتنی ظرف دو سال آینده خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح ریلی، ۲۰ میلیون تن بار تضمین‌شده از طریق شبکه حمل‌ونقل ریلی جابجا می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ۱۰ خط آنتنی برای اتصال مرکز بار به شبکه ریلی متصل شد و ۴۳ مرکز باقیمانده نیز طی دو سال آینده به شبکه متصل می‌شوند.

افزایش ۵۵ درصدی تناژ بارگیری راه‌آهن اصفهان

مدیرکل راه آهن اصفهان گفت: مقایسه آمار عملکردی میزان تناژ بار بارگیری شده در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، بیانگر افزایش ۵۵ درصدی تناژ بارگیری در راه آهن اصفهان است.

سیدرضا سادات حسینی اظهار کرد: در این مدت با حمل مقدار ۳۴۰ هزار و ۵۲۵ تن بار بارگیری شده توسط ۵۸۴۵ دستگاه واگن با ۵۵ درصد رشد در میزان تناژ و ۵۰ درصد در تعداد واگن و همچنین مقدار یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۶۸۴ تن بار تخلیه شده توسط ۱۶ هزار و ۱۷۸ واگن با رشد ۱۴ درصدی در میزان تناژ و ۲۵ درصدی در تعداد واگن مواجه بوده ایم.

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از نمایشگاه حمل‌ونقل پاک اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به شهر اصفهان از طرح توسعه فرودگاه اصفهان، نمایشگاه حمل‌ونقل پاک بازدید کرد و در ادامه با حضور در جلسه طرح ساماندهی بافت ناکارآمد شهری زینبه اصفهان در جریان جزئیات این طرح قرار گرفت.

تقی‌زاده با بیان اینکه «اصفهان می‌تواند در همه زمینه‌های مرتبط با حمل‌ونقل، پیش‌رو باشد» گفت: به دنبال رشد و توسعه شهرها در کنار یکدیگر با استفاده از ظرفیت بعضی از آنها در زمینه TOD ﴿توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی﴾ هستیم.

قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن منصوب شد

معاون وزیر راه و شهرسازی در حکمی مهندس عباس خطیبی را با حفظ سمت به عنوان قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاهها منصوب کرد.

گفتنی است مهندس عباس خطیبی پیش از این به عنوان مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه یک کشور مشغول به کار بود که هم اکنون با حفظ سمت به عنوان قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاهها منصوب شد.

نظر شما