شناسهٔ خبر: 52671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل وزیر راه راه و شهرسازی:

راهكار اصلی و نگرش صحیح، توسعه حمل و نقل عمومی است

بازديد ظرفیت‌های شهر اصفهان اقتضا می‌كند كه این شهر در تمام زمینه‌های حوزه حمل و نقل، پیشرو و الگوی دیگر شهرها باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان، معاون حمل ونقل وزارت راه وشهرسازی در جریان سفر یك روزه خود به اصفهان همراه با مدیركل راه وشهرسازی استان اصفهان وهیات همراه، از سه پروژه احداث سالن پروازهای خارجی، تصفیه خانه آب و فاضلاب و طرح توسعه فرودگاه اصفهان بازدید داشت.

مهرداد تقی زاده در ادامه از پروژه ساماندهی بافت فرسوده و ناكارآمد زینبیه بازدید كرد كه بیشترین سطح بافت فرسوده اصفهان را به خود اختصاص داده و یكی از پرتراكم ترین مناطق شهری را تشكیل می‌دهد.

وی در ادامه از نمایشگاه تخصصی حمل ونقل پاك كه با هدف اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری و حفظ محیط زیست و با نمایش دادن وسایل نقلیه پاك برگزار شد شركت كرد و در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: راه برون رفت از آلودگی هوا ساخت خیابان و زیرگذر جدید نیست، احداث خیابان و تولید خودرو پایان نمی یابد و نتیجه آن افزایش آلودگی هوا خواهد بود. بنابراین ما باید انسانها را جابه‌جا كنیم و این برنامه جدید شهرهای بزرگ دنیا برای توسعه حمل و نقل عمومی است.

راهكارهای اصلی كه می‌تواند مشكل آلودگی هوا و ترافیك را حل كند در این نمایشگاه متمركز شده و چنانچه بخواهیم این مشكلات مرتفع گردد راه حل آن ایجاد بسترهای لازم برای جابجایی مردم از طریق استفاده از وسایل نقلیه سالم و پاك است و ظرفیت‌های شهر اصفهان اقتضا می‌كند كه این شهر در تمام زمینه‌های حوزه حمل و نقل، پیشرو و الگوی دیگر شهرها باشد.

تقی زاده با توصیه به همه مسئولین و مدیران شهری سراسر كشور به جهت بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: بحث دوچرخه‌های برقی و موتورها و ماشین‌های برقی و هیبریدی و NGO‌هایی كه در این زمینه فعالیت می‌كنند حركتی است در جهت ترغیب تولیدكنندگان داخلی در جهت ایجاد فضایی پاك وسالم.

معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی علت رونق نگرفتن سیستم دوچرخه سواری در كشور را ضعف حمل ونقل عمومی دانست و در این باره گفت:استفاده از دوچرخه و یا موتورهای برقی ارتباط مستقیمی با سیستم حمل ونقل عمومی دارد چراكه دوچرخه سوار تا مسیر كوتاهی می‌تواند از دوچرخه استفاده كند و برای ادامه مسیر خود نیاز به حمل ونقل عمومی راحت و آسانی دارد كه با تقویت این سیستم مردم ترغیب به استفاده از دوچرخه خواهند شد.

تقی زاده در ادامه با بازدید از خط یك مترو اصفهان و ایستگاه‌های مختلف این خط، با اشاره به این كه خط یك قطار شهری اصفهان، شرایط و ظرفیت بسیار خوبی دارد و توانسته مسیر مناسب و اصلی شهر را پوشش دهد، تصریح كرد: هر میزان سرفاصله‌های حركت قطارها كمتر باشد مردم استقبال بیشتری از این وسیله حمل و نقل ریلی خواهند داشت.

وی با بیان اینكه امیدواریم مجموعه خطوط ۲ و ۳ قطار شهری اصفهان نیز هر چه سریع تر تكمیل شود، گفت: بهره برداری از این خطوط تأثیر بسیار زیادی در كاهش ترافیك و آلودگی هوای شهر اصفهان خواهد داشت.

نظر شما