شناسهٔ خبر: 52672 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در بازدید استاندار و نمایندگان استان اعلام شد

اتمام حفاری بزرگترین تونل جاده‌ای كشور تا پایان سال

بازدید حفاری تونل كبیر كوه استان ایلام كه بزرگترین تونل جاده‌ای كشور محسوب می‌شود تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید استاندار ایلام ، نماینده حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی و مدیر كل راه وشهرسازی استان از تونل بزرگ كبیر كوه عنوان شد: تا پایان سال شاهد اتمام حفاری تونل كبیر كوه خواهیم بود.

مدیركل راه وشهرسازی استان در این خصوص گفت: تونل كبیر كوه در حال حاضر بزرگترین تونل جاده‌ای كشور محسوب می‌شود، طول این تونل در مجموع ۵۸۰۰ متر ( تونل اصلی ۴۷۰۰ متر به علاوه تونلهای فرعی از سمت دره شهر) است ، حفاری تونل اصلی از سمت آبدانان ۳۳۵۰ متر به انجام رسیده است و از سمت دره شهر نیز ۴۰۰ متر از حفاری تونل‌های فرعی باقی مانده است و با اتمام این چهارصد متر حفاری باقی مانده تونل اصلی از سمت دره شهر آغاز خواهد شد.

میر جعفریان مبلغ قرارداد این پروژه عظیم را ۱۵۰ میلیارد تومان خواند و افزود: این تونل در آینده نقش بسیار مهمی علاوه بر ارتباط شهرستانهای جنوبی استان به عنوان یك كریدور بین استانهای شمالی و مركزی با استان خوزستان و مرز چیلات شهرستان دهلران خواهد داشت.

مدیركل راه وشهرسازی استان در این بازدید از پیگیری های استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مجموعه وزارت راه وشهرسازی و وزیر راه وشهرسازی در خصوص تونل كبیر قدردانی كرد.

سلیمانی دشتكی استاندار ایلام در این بازدید گفت: برای اعتبار تونل كبیر كوه از سه منبع استفاده می‌شود یكی اعتبارات سال قبل ، اعتبارات ملی و اعتبارات استانی كه اضافه خواهد شد كه با توجه به توان پیمانكاران پروژه پیش بینی می‌شود تا پایان سال حفاری تونل به پایان برسد و عملیات لاینینگ و سایر قسمتها آغاز گردد.

كاظم زاده نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تونل كبیر كوه گفت: این تونل گرانیگاه شمال و جنوب و شرق و غرب استان ایلام است و مركز كشور را به مرز چیلات شهرستان دهلران وصل خواهد كرد، ساخت این تونل مستقیما توسط وزیر راه وشهرسازی و معاونین وزارت راه وشهرسازی پی گیری می‌گردد و در مجلس شورای اسلامی نیز پی گیر اعتبارات این تونل می‌باشیم و خوشبختانه حفاری این تونل فراتر از برنامه پیش می‌رود.

نظر شما