شناسهٔ خبر: 52678 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان سمنان برگزار شد:

جزئیات نشست منطقه‌ای کارگروه ارتقاء سطح خدمات مسافری منطقه شمال شرق و تهران

نشست دومین نشست منطقه‌ای کارگروه ارتقاء سطح خدمات مسافری منطقه شمال شرق و تهران به میزبانی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان، دومین نشست منطقه‌ای ارتقاء سطح خدمات مسافری منطقه شمال شرق و تهران با حضور مهندس شهرکی ثانوی؛ مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر و مدیران استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، تهران، گلستان و مازندران و روسا و اعضاء هیات مدیره تشکل‌های صنفی کارفرمایی (شرکت‌ها) و رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر کشور به میزبانی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان برگزار شد.

در این نشست احسان منصور کیایی سرپرست اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان و غلامرضا طحان معاون حمل‌ونقل اداره کل با ارائه گزارشی جامع از فعالیت‌ها و جایگاه حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای استان در سال ۹۶ اعلام کرد:

بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در قالب ۲۱۱ هزار سفر از استان سمنان جابجا شده‌اند که سفرهای انجام شده در مقایسه با سال قبل ۲/۸ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که این رقم در مقایسه مسافر جابجا شده با کاهش حدود چهاردرصدی روبرو می‌باشد که این امر نشان‌دهنده لزوم توجه ویژه به بخش حمل‌ونقل برون‌شهری و خدمات ارائه شده در این بخش است.

منصور کیایی افزود: تعداد ۴۰ شرکت و موسسه مسافربری در استان سمنان دارای کد فعالیت هستند که به مقاصد تهران، کرج، فیروزکوه، مشهد، شهرهای شمالی، گنبدکاووس، گرمه، جاجرم و اصفهان سرویس‌دهی می‌نمایند.

منصور کیایی ادامه داد: طی سال گذشته ۵۶/۷ درصد از مسافرین استان از طریق اتوبوس،۳۱/۳ درصد از طریق سواری کرایه و ۱۲ درصد نیز از طریق مینی‌بوس جابجا شده‌اند.

سرپرست اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان در ادامه این نشست افزود: تعداد ۸۱۷ دستگاه انواع ناوگان مسافری جاده‌ای در استان فعال هستند که در این میان تعداد ۱۳۹ دستگاه اتوبوس با میانگین سن ۱۳ سال و ۴۹۳ دستگاه سواری کرایه با میانگین سن ۹ سال در استان فعالیت می‌نمایند.

منصور کیایی در ادامه با اشاره به اجرای مداوم طرح‌های کنترل و نظارتی در حوزه حمل‌ونقل مسافر افزود: خوشبختانه با اقدامات مؤثر این اداره کل و مشارکت مؤثر پلیس‌راه استان در مدت اجرای طرح نوروز ۹۷، هیچ‌گونه تصادفی در حوزه ناوگان عمومی جاده‌ای استان اتفاق نیفتاد.

در ادامه جلسه مدیران تشکل‌های صنفی شرکت‌ها و رانندگان و روسای کانون‌های صنفی شرکت‌ها و رانندگان کشور ضمن ارائه نقطه نظرات خود در خصوص محاسن و معایب طرح‌های اجرا شده نظیر طرح شبکه سیر و سپهتن بر توجه ویژه به نظرات ارائه شده از سوی تشکل‌های صنفی در تصمیم‌سازی‌های کلان و اصلاح نقاط ضعف مقررات و آیین‌نامه‌های صادره تأکید کرد.

در ادامه مهندس شهرکی ثانوی مدیرکل محترم دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به طرح‌های اجرا شده از سوی سازمان افزود: برای اجرای مناسب طرح‌ها، سیاست‌ها و مقابله با مقاومت‌های احتمالی برخی از شرکت‌ها بایستی انسجام صنفی به وجود آید.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان با اشاره به وضعیت ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافر کشور بر اهمیت تداوم اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی با هدف ارتقای ایمنی و افزایش رضایتمندی مسافرین تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شبکه سیر در کشور افزود: ادارات کل استان‌ها بر اجرای طرح شبکه سیر به‌عنوان یک خصیصه اثرگذار در مقوله‌های گردشگری و ایمنی و ترافیک به ویژه کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید و جدیت لازم را به عمل آورند.

در ادامه جلسه مشکلات و موارد مطروح از سوی مدعوین حاضر در جلسه مطرح و پیرامون رفع این نقایص و ارائه راهکارهای بهینه بحث و تبادل‌نظر شد.

نظر شما