شناسهٔ خبر: 52681 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس راه و شهرسازی تویسرکان اعلام کرد:

وجود ۱۷۹ هکتار بافت فرسوده در تویسرکان

نشست رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان از وجود ۱۷۹ هکتار بافت فرسوده در این شهرستان خبر داد و گفت: تویسرکان پس از همدان دومین رتبه بافت فرسوده در استان را دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، علی‌محمد اصغری با بیان اینکه خوشبختانه شهرستان تویسرکان جزو نخستین شهرهایی در ایران بود که خیلی زود کار ساخت مسکن مهر را آغاز کرد، اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت و احداث مساکن مهر از سال ۸۸ آغاز شد.

وی افزود: در ابتدا عملیات ساخت مسکن مهر شهرستان تویسرکان به صورت تعاونی پیمانکاران بود و در ادامه خودمالکان و اداره راه و شهرسازی با انعقاد قراردادهای سه‌جانبه شروع به احداث مساکن مهر کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان ادامه داد: ۲ هزار و ۱۹۶ واحد مسکن مهر ساخته شده که از تسهیلات مسکن مهر یک‌هزار و ۳۸۷ مورد خودمالک و ۸۰۹ واحد تحت عنوان تعاونی و قرارداد سه‌جانبه به پایان رسیده و به متقاضیان این مساکن تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون عمده مشکلات مساکن مهر صدور سند اعیانی و عدم پیگیری تعاونی‌ها در تنظیم قرارداد است، گفت: در حال حاضر پروژه‌های مسکن مهر در تویسرکان ساخته و تحویل متقاضیان شده است.

وی در خصوص وجود بافت فرسوده در شهرستان تویسرکان نیز عنوان کرد: تویسرکان در شرایط فعلی ۱۷۹ هکتار بافت فرسوده دارد که پس از شهرستان همدان دومین رتبه را از نظر بافت فرسوده داراست.

اصغری اضافه کرد: روستاهای الحاقی و کاربری‌های ناهمگون شهری در حدود ۲۵ درصد کل محدوده شهر تویسرکان را شامل می‌شود که نیاز به احیای بافت فرسوده دارد.

اصغری با اشاره به اینکه شرکت عمران و بهسازی اداره راه و شهرسازی و شهرداری تویسرکان تاکنون در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده‌اند، یادآور شد: برای احیای بافت‌های فرسوده در تویسرکان نیاز به مشارکت مردم برای گرفتن تسهیلات و افزایش فرهنگ مردم است.

وی با بیان اینکه سیاست امروز راه و شهرسازی نوسازی محلات است، بیان کرد: صدور پروانه ساختمانی در سال گذشته ۶۰ مورد بوده که از این تعداد ۲۳ مورد پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده صورت گرفته است.

اصغری با بیان این مطلب که بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهرستان تویسرکان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: نیاز به بازنگری طرح و اتمام افق طرح تفصیلی بسیار ضروری است و گره زیادی از مشکلات مردم را باز می‌کند.

نظر شما