شناسهٔ خبر: 5269 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام وزیر راه وشهرسازی:

امکانات زیربنایی برای ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر اجرا نشده است

مهرآبادی در جمع خبرنگاران قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: امکانات زیربنایی برای ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل در کشور تاکنون از سوی دستگاه های ذیربط اجرا نشده است.

احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن مراغه در آذربایجان شرقی افزود: مراحل احداث این واحدها پایان یافته اما نبود امکانات زیربنایی از جمله برق، گاز و آب در آن ها، موجب تاخیر در تحویل به متقاضیان شده است.

مسکن مهر از طرح های دولت نهم و دهم بوده و این دولت متعهد شده بود سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی احداث کند.

وی اظهار کرد: وزارت نیرو در این ارتباط همکاری تنگاتنگ با وزارت راه و شهرسازی دارد و علت تکمیل نشدن خدمات زیربنایی این واحدها، همکاری نکردن سازندگان و متقاضیان است که تلاش می شود با اجرای قوانین ارایه این خدمات سرعت گیرد.

مجری ویژه و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه ساخت دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر به عنوان اقدامی بی نظیر از نظر کمیت از ابتدای شروع این طرح در کشور هدف گذاری شده است، ادامه داد: تاکنون ساخت یک میلیون و ۷۳۰ هزار واحد تمام شده و از این تعداد یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحد به متقاضیات تحویل شده است.

اصغری مهرآبادی یادآوری کرد: دولت گذشته ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مسکن مهر تخصیص داده بود که تاکنون از این میزان ۴۳۶ هزار میلیارد ریال برای ساخت دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد هزینه شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید برای تکمیل و تحویل این واحدها به متقاضیان، گفت: در این زمینه وزارت راه و شهرسازی به منظور کمک به متقاضیان و افزایش تسهیلات این طرح از ۲۳۰ و ۲۵۰ میلیون ریال به ۳۰۰ میلیون ریال برای هر واحد، تفاهم نامه ای با بانک مرکزی امضا کرده است.

مجری ویژه و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر خاطرنشان کرد: اکنون تمام صاحبان واحدهای برخوردار از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی می توانند از تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی برای تکمیل واحدهای خود بهره مند شوند.

اصغری مهرآبادی افزود: با توجه به وضع اقتصادی جامعه، وزارت راه و شهرسازی نیازمند کمک متقاضیان و مسوولان منطقه ای برای تکمیل واحدهای مسکن مهر است.

وی با بیان اینکه تکمیل واحدهای مسکن مهر در کشور نیازمند تغییر نگاه مسوولان منطقه و متقاضیان است، اظهار کرد: تمام متقاضیان باید آورده های خود را افزایش داده و مسوولان منطقه نیز از منابع استانی برای تکمیل و ایجاد امکانات زیربنایی برای این واحدها اعتبار تخصیص دهند.

مجری ویژه و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از تخصیص ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل دیوارهای حایل مسکن مهر مراغه خبر داد و گفت: برای ساخت یک باب مسجد درکنار مسکن مهر گلشهر این شهرستان نیز یک میلیارد ریال از سوی این وزارتخانه تخصیص می یابد.

اصغری مهرآبادی افزود: در راستای احداث یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه در این شهرک، علاوه بر تحویل زمین آن از سوی این وزارتخانه، بخشی از هزینه ساخت آن نیز تامین و یک باب کلانتری نیز به منظور تامین امنیت ساکنان این واحدها احداث می شود.

احداث شش هزار و ۶۶۷ واحد مسکن مهر در مراغه هدف گذاری و تاکنون چهار هزار و ۷۶۱ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و یک هزار و ۲۸۰ واحد خودمالکی نیز در این طرح احداث شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

نظر شما