شناسهٔ خبر: 52708 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

آماده ارائه خدمت به بنادری هستیم که مزیت اقتصادی دارند/ مزیت برجسته بندر کیاشهر گردشگری دریایی است

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر کیاشهر می‌تواند جایگاه ویژه و پررونقی در گردشگری دریایی کشور داشته باشد از این‌رو اجرای طرح جامع بنادر الگوی خوبی برای رشد گردشگری در این منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در حاشیه بازدید از بندر کیاشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اگر بندری از مزیت اقتصادی برخوردار باشد با کمال میل و افتخار آماده خدمتگزاری به ساکنان آن منطقه هستیم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از گردشگری دریایی در سواحل شمال و جنوب کشور، گفت: مکانیزم‌های تشویقی و اعطای تسهیلات مناسب برای بخش خصوصی با هدف توسعه گردشگری دریایی در نظر گرفته شده است.

 تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در پروژه‌های بندری 

 معاون وزیر راه و شهرسازی از مسئولان استانی و شهرستانی خواست نسبت به تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در پروژه های بندری اقدام کنند، یادآور شد: بندر کیاشهر می تواند جایگاه برجسته، ویژه و پررونقی برای گردشگری دریایی داشته باشد بدین جهت اجرای طرح جامع بنادر، الگوی خوبی برای رشد گردشگری در این فضای زیباست.

جبران رکود صید و صیادی در بندر کیاشهر

 وی با اشاره به سبقه بندر کیاشهر در حوزه صید و صیادی، افزود: با توجه به این جایگاه ویژه، متاسفانه شاهد رکود در حوزه صیادی در این منطقه بکر هستیم. امیدواریم در این خصوص خلاء ها جبران شود.

 راستاد با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی همکاری مشترک با شیلات دارد، تصریح کرد: در برخی از بنادر مالکیت با شیلات است، اما فعالیت های تجاری در آن صورت می گیرد. همچنین بنادری وجود دارد که با محوریت تجارت، فعالیت های صید و صیادی انجام می دهند از اینرو مسائل تولی گری بنادر تاثیری بر برنامه های توسعه ای ندارد.

نظر شما