شناسهٔ خبر: 52727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست استاندار اصفهان و معاون وزير راه وشهرسازی بررسی شد؛

ايجاد مراكز لجستيك و بندر خشك برای اصفهان

جلسه مراكز لجستيك توليدات كشاورزی و دسته بندی، باری، بندر خشك و ريلی از جمله مراكزی است كه بايد در اصفهان و در مطالعات جانمايی لحاظ گردد تا از حجم بالای تردد در سطح جاده ها كاسته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان، معاون حمل ونقل وزارت راه وشهرسازي در جريان سفر يكروزه خود به اصفهان و طي ديدار با استاندار اصفهان گفت: برقراري ارتباط بين حمل ونقل درون و برون شهري و ايجاد يكپارچگي مدهاي حمل ونقل از جمله برنامه هاي وزارت راه وشهرسازي است كه در اين راستا با شناسايي ۵۰ مركز لجستيك براي كشور و پيش بيني مراكز لجستيكي براي اصفهان به لحاظ موقعيت خاص قرارگيري در كشور پيگير احداث اين مراكز هستيم.

نياز فرودگاه اصفهان به طرح توسعه اي و ايجاد قطار حومه اي اصفهان – شاهين شهر از جمله موارد مطرح شده في مابين معاون وزير راه و استاندار اصفهان بود كه محسن مهرعليزاده در اين باره گفت: مشكل ۴۰۰ هكتار زمين متعلق به ارتش جهت واگذاري به منظور طرح توسعه ای فرودگاه اصفهان پيگيری شده و ظرف چند روز آينده به نتيجه خواهد رسيد.

استاندار اصفهان در خصوص  قطار حومه اي اصفهان نيز گفت: ضمن پيگيري مستمر به منظور احداث قطار حومه اي براي شهر شاهين شهر لازم است  احداث قطار حومه اي بين شهرهاي جديد بهارستان، فولاد شهر و مجلسی نيز با مركز اصفهان با جديت پيگيری گردد .

مهرعليزاده در اين جلسه با توجه به آمار وقوع تصادفات در استان گفت: ميزان تصادفات در استان كاهش داشته اما در استان اصفهان با توجه به وجود آزادراهها، بزرگراهها و جاده هاي دو طرفه لازم است اقدامات ايمني انجام شود تا آمار به حداقل خود برسد و حتي يك نفر هم در اين جريان كشته ويا زخمی نشود.

تقي زاده معاون حمل ونقل وزارت راه وشهرسازي در توضيح اقدامات انجام شده در راستاي ايجاد مراكز لجستيك در اصفهان اظهار داشت: ستاد مراكز لجستيك در كشور برگزار شده و طبق مدل رياضي ارائه شده، اين مراكز شناسايي و فاز يك در خصوص  اينكه چه مراكز لجستيكي و در كجاي استان ايجاد گردد مورد مطالعه قرار گرفته است كه با نظر مديران استان انجام خواهد شد.

مراكز لجستيك توليدات كشاورزي و دسته بندي، باري، بندر خشك و ريلي از جمله مراكزي است كه بايد در اصفهان و در مطالعات جانمايي لحاظ گردد تا از حجم بالاي تردد در سطح جاده ها كاسته شود.

گفتنی است مقرر شدتا ظرف دو ماه آينده  دستورالعمل و مطالعات اوليه جهت بررسی به استان ارجاع گردد.

نظر شما