شناسهٔ خبر: 52731 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح كرد:

انسان محوری و کرامت انسانی موضوع محوری در تصویب طرح های شهری

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی در جلسه بررسی طرح بازآفرینی محله بلاغی قزوین گفت: هر اندازه خیابان و بلوار در شهر ایجاد کنیم به همان اندازه ماشین از آن عبور خواهد کرد، بنابراین باید این حجم خودروهایی که تولید می شود را در ترافیک شهری، به ویژه در بافت های تاریخی مدیریت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در صحن علنی شورای شهر قزوین که با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، مشاور طرح محله بلاغی و جمعی از مدیران استان حضور داشتند با اشاره به اینکه طرح محله بلاغی بر اساس دستورالعمل شورایعالی شهرسازی و معماری ایران تهیه شده گفت: پیش از انجام هر بررسی باید در موضوعات پایه ای رویکردی یکسان ایجاد شود.

وی افزود: قزوین جزو شش شهر اولی است که طرح مجموعه شهری برایش تهیه شده و طرح جامع حمل و نقل و ترافیک دارد.

دبیر کمیسیون ماده ۵ استان اضافه کرد: با توجه به امکانات نرم افزاری می توانیم میزان حجم ورودی و خروجی خودرو را در خیابان انصاری بارگذاری کرده و بر توجه به خروجی های آن و همچنین نیازهای محله ی تاریخی بلاغی، طرح را مورد بررسی قرار دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: بی گمان با ایجاد پی در پی بلوار و عریض کردن کوچه و به هم ریختن بافت به ویژه در محلات تاریخی، برای ایجاد خیابان های جدید با توجه به اینکه هر روز شاهد افزایش تعداد خودروها هستیم، مشکل ترافیک حل نشده و برای مدیریت ترافیک شهری باید رویکرد خود را تغییر دهیم.

حق لطفی همچنین خاطرنشان کرد: موضوع انسان محوری، پیاده مداری، کرامت انسانی و بهبود کیفیت زندگی شهری که همواره از آن حرف می زنیم، موضوعی است که باید در تصمیم ها و اقدامات خود نیز آنرا لحاظ نماییم.

نظر شما