شناسهٔ خبر: 52753 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکاور خبر داد:

برقراری ارتباط جنوب با شرق کشور با احداث محور اقلید- یاسوج

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: با احداث محور اقلید- یاسوج ارتباط جنوب به شرق کشور از سمت استان فارس که شهرستان اقلید و مرکز استان کهگیلویه بویراحمد که شهرستان یاسوج است به استان خوزستان متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: محور سورمق– اقلید– یاسوج که نهایتا به مشهد از طریق استان یزد متصل می‌شود و از طریق یاسوج به خوزستان و به همین خاطر طریق الرضا نام گرفته و محوری است که به صورت میانه جنوب را از طریق اقلید به شرق کشور و نهایتا مشهد متصل می‌کند.

وی بیان کرد: این محور یک محور میانبر است و بجز کاهش طول مسیر و کاهش ترافیک محورهای مجاور باعث توسعه منطقه‌های طول محور نیز می‌شود و رونق اقتصادی و همه‌جانبه مناطق را در بردارد.

تکاور در جریان بازدید از محورها و پروژه‌های شهرستان اقلید تصریح کرد: قطعه یک محور سورمق– اقلید– یاسوج که ۴۰ کیلومتر آن از سورمق تا گردنه تیمارگون در دست اقدام است و قطعه یک به طول ۲۱ کیلومتر تا حداکثر ۲ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و بقیه قطعات هم تا پایان سال جاری تا گردنه تیمارگون به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: مسیر بعد از گردنه تیمارگون به سمت آسپاس و دشت آب باریک مشکل خاصی ندارد و در سال جاری به مناقصه خواهد رفت و از آب باریک تا آسپاس به طول ۲۰ کیلومتر که گردنه حادثه‌خیز هست مناقصه آن در سال جاری در اولویت است که توسط مشاور مطالعه آن در دست انجام است و این قطعه در راستای محور اقلید – یاسوج به مناقصه می‌رود و آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس تصریح کرد: تعدادی از راه‌های روستایی در شهرستان در دست انجام و تعدادی هم در برنامه امسال قرار دارد که در سال جدید شروع خواهد شد.

نظر شما