شناسهٔ خبر: 52755 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تشريح كرد؛

جزئيات تکمیل ۱۷ بلوک ۵۶۷ واحدی مسکن مهر آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه/ تامین زمین برای زلزله‌زدگان فاقد مسکن

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این مطلب که سازمان ملی زمین و مسکن طی تفاهم‌نامه‌ای با استانداری کرمانشاه زمین لازم را برای ساخت مسکن زلزله زدگان فاقد مسکن تامین خواهد کرد، گفت: تکمیل ۱۷ بلوک ۵۶۷ واحدی مسکن مهر آسیب‌دیده در زلزله سال ۹۶ کرمانشاه تا پایان شهریورماه ۹۷و ۳ واحد بلوک تخریبی تا پایان آذرماه سالجاری تکمیل می‌شوند.

حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن که به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی روند تکمیل و بازسازی مسکن‌های مهر آسیب‌دیده از زلزله کرمانشاه در سال ۹۶ در آن استان به سر می‌برد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت بازسازی و تکمیل مسکن مهر استان کرمانشاه را که در زلزله اخیر استان دچار آسیب شده اند، ‌ تشریح کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حسب دستور دکتر آخوندی به منظور بررسی روند بازسازی مسکن‌های مهری که در سرپل‌ذهاب خسارت دیده بود به کرمانشاه آمده و بازدید از مسکن‌های مهر مناطق زلزله‌زده، داشتیم.

عظیمیان ادامه داد: روند آشکارسازی و مقاوم‌سازی به خوبی در حال انجام است. در مذاکراتی که با پیمانکار داشتیم برنامه زمانبندی اش این است که ظرف ۶ ماه آن را تکمیل کنند و در اختیار ساکنانی که در کانکس و یا چادر و احیانا در خانه‌های استیجاری به سر می‌برند، قرار دهند.

وی اعلام کرد: ۱۷ بلوک ۵۶۷ واحدی تا پایان شهریورماه تکمیل می‌شوند و در اختیار زلزله زدگان واجد شرایط قرار خواهد گرفت و آن سه بلوکی که قابلیت بازسازی ندارند و تخریب شده‌اند تا آذرماه تکمیل و در اختیار ساکنان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر این مطلب که مسائل و مشکلات ساکنان مسکن‌های مهر کرمانشاه در بازدید یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه بررسی شد، افزود: با استاندار کرمانشاه دیداری داشتیم و مقرر شد تا از سوی استانداری پیگیری تکمیل و تحویل به موقع مسکن‌های مهر در دستور کار قرار گیرد.

به گفته عظیمیان، تعدادی افراد نیز به عنوان مستاجر و فاقد مسکن شناسایی شده‌اند که در بازدید فوق تصمیم بر آن شد تا زلزله زدگان فاقد مسکن شناسایی شوند و طی تفاهم نامه ای که به امضای استانداری و سازمان ملی زمین و مسکن رسید، زمین لازم برای تامین مسکن آن افراد از سوی سازمان تامین شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: به نظر می‌رسد فاقدین مسکن تا  ۴۰۰۰ نفر باشند ولی شناسایی دقیق این تعداد و اعلام رقم واقعی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام خواهد شد و از طریق اداره رفاه بررسی و اعلام می‌شود.

عظیمیان تاکید کرد: سازمان ملی زمین و مسکن، هر زمان که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمادگی ساخت داشته باشد زمین لازم را در اختیار بنیاد قرار می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که ظرف چند ماه آینده و تا قبل از اتمام سال انجام شود.

نظر شما