شناسهٔ خبر: 52790 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه یاسوج:

فرودگاه یاسوج برای از سرگیری پروازها آماده است

علي محسنيان مديرفرودگاه ياسوج از عملياتي بودن اين فرودگاه و و مذاکره با شرکت هاي هواپيمايي که ناوگان هوايي مناسب منطقه را در اختيار دارند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي فرودگاه ياسوج، علی محسنیان ضمن تکذیب خبر برخي رسانه ها مبني بر تعطیلی اين فرودگاه عنوان كرد: به دنبال سانحه هوایی سال گذشته، شرکت هواپیمایی آسمان رغبتی برای ادامه پروازها به این فرودگاه نشان نداد و پروازهای روزانه رفت و برگشت این فرودگاه به تهران لغو شد. درعين حال، فرودگاه کاملا عملیاتی است و به فعالیت کاری خود ادامه می دهد.

مدير فرودگاه ياسوج افزود: اين فرودگاه در دو ماه اسفند ۹۶ و فروردين امسال به بیش از ۲۲۰ پرواز امدادی، نظامی، آموزشی و تفریحی سرویس عملیاتی ارائه كرد و این تنها گوشه ای از فعالیت های جاری فرودگاه یاسوج است.

محسنیان ضمن تأکید بر جایگاه فرودگاه به عنوان زیرساخت حیاتی برای حمل و نقل هوایی گفت : اگرچه مسئولیت حقوقی، قانونی و حتی فنی یک فرودگاه، برقراری پرواز نیست ولي مسئولیت اجتماعی ما در قبال سرمایه گذاری دولت در این منطقه و همچنین نیاز مردم این منطقه به حمل و نقل هوایی ما را بر این داشت که نقش پررنگی را در پیگیری برقراری پروازها و مذاکره با ایرلاین های  کشور به ویژه شرکت های هواپیمایی که ناوگان هوایی مناسب این منطقه را در اختیار دارند، ایفا كنيم.

وی پیگیری برقراری و استمرار پروازها در مناطق کمتر توسعه یافته را یک امر فرافرودگاهی دانست و افزود: براي برقراری پروازها جلسه هاي متعددی در تهران با حضور نماینده مردم شهرستان بویراحمد و استاندار داشته ایم و پیگیری ها در این زمينه ادامه دارد.

محسنيان همچنین گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه پس از سانحه سال گذشته، تغییر مسیرهای ورودی و خروجی فرودگاه است؛ به گونه ای که از ارتفاعات زاگرس دور باشد. طی دو سه سال گذشته نیز تلاش برای تغییر این مسیرها انجام شد كه به دلیل تداخل با مناطق نظامی میسر نشد. با اينكه این موضوع به تنهایی ضامن ایمنی پرواز در منطقه کوهستانی نیست و آنچه که تضمین کننده ایمنی پرواز بر فراز کوه هاست؛ رعایت دستورالعمل های پروازی است ولي این فرودگاه براي افزایش اعتماد عمومی به ایمنی پروازها و همچنین بهبود زمان پرواز پیگیر این موضوع است.

نظر شما