شناسهٔ خبر: 52796 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جمالی تشریح کرد؛

جزئیات اقدامات راهداری استان قم برای خدمات‌دهی به زائران جمکران

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از آمادگی کامل جهت تأمین ایمنی راه‌ها و ارائه خدمات به زائران نیمه شعبان در استان قم خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، ابوالفضل جمالی گفت: استقرار هشت اکیپ راهدار، تجهیز هفت راهدارخانه، رزرو پنج دستگاه اتوبوس جایگزین و آماده‌سازی ده‌ها دستگاه اتوبوس فوق‌العاده جهت بازگشت زائران بخشی از اقدامات ایمنی، خدماتی راهداری و حمل‌ونقل قم در ایام نیمه شعبان است

وی بیان کرد: درراستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین‌های گرامیداشت ایام نیمه شعبان، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با استفاده از ظرفیت حداکثری، آماده تأمین ایمنی راه‌ها و ارائه خدمات مرتبط به زائران مسجد مقدس جمکران است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم افزود: هفت راهدارخانه در سطح راه‌های استان تجهیز و آماده ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی (نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی، آب شرب و ...) به زائران گرامی نیمه شعبان است. 

وی ادامه داد: همچنین هشت اکیپ راهدار در سطح راه‌های استان مستقر و آماده تأمین ایمنی حداکثری محورهای حوزه استحفاظی هستند.

جمالی در خصوص دیگر اقدامات این اداره کل جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان نیز مطرح کرد: طی هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با ستاد تسهیلات زائرین استان قم، در هفته‌های گذشته، دو دستگاه گریدر و یک‌دستگاه غلطک به همراه اپراتورهای مربوطه، نسبت به تسطیح و کوبش پارکینگ‌های مجاور مسجد مقدس جمکران اقدام کردند.

وی درخصوص تمهیدات برای تسهیل ترافیک و تأمین ایمنی سفرهای این ایام گفت: یک راه دسترسی از آزادراه قم – کاشان (کیلومتر 14 لاین جنوبی) به محور جنت آباد (منتهی به مسجد جمکران) احداث شده که  طول مسیر احداثی 140 متر و عرض آن 5 متر (با احتساب شانه‌ها) است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم حجم عملیات خاکی جهت احداث این مسیر را افزون بر یک هزار و 400 مترمکعب برآورد کرد و افزود: جهت رویه مسیر نیز از 700 متر مکعب ترانشه آسفالت استفاده و در قالب عملیات تسطیح و کوبش آماده بهره‌برداری شده است.

وی در ادامه به بخش دیگری از اقدامات این اداره کل در حوزه حمل‌ونقل پرداخت و خاطر نشان کرد: به منظور ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران و مسافران گرامی، نسبت به رزرو پنج دستگاه اتوبوس جهت جایگزینی با اتوبوس‌های حامل زائران که به هردلیل ممکن در سطح راه‌های استان متوقف می‌شوند اقدام شده‌است.

جمالی افزود: همچنین مقرر شده چندین دستگاه اتوبوس، طی روزهای چهارشنبه و عصر جمعه، جهت بازگشت زائران عزیز در پایانه مسافری 72 تن قم، آماده سرویس‌دهی باشند.

وی تصریح کرد: در راستای تسریع در ارائه سرویس‌های بازگشتی زائران، مقرر شده در صورت نیاز و مکاتبه این اداره کل، همکاران راه آهن قم، نسبت به تأمین دو رام قطار فوق‌العاده به مقصد تهران، طی روزهای چهارشنبه و عصر جمعه اقدام کنند.

نظر شما