شناسهٔ خبر: 52841 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی فروردین‌ ماه امسال صورت گرفت:

رشد ۸۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر

بندر نوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ۸۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طی فروردین‌ ماه امسال نسبت به مدت مشابه قبلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، محمدتقی انزان پور با اعلام این مطلب افزود: همچنین عملکرد بندر فریدونکنار در این مدت از رشد ۷۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.

 وی عنوان کرد: در بخش ورود کشتی به بنادر نوشهر و فریدونکنار نیز عملکرد اداره کل در این مدت از رشد ۹۴ درصدی برخوردار بوده است.

 انزان پور با بیان اینکه بنادر نوشهر و فریدونکنار از تجهیزات و امکانات مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردارند، تصریح کرد: تجار و بازرگانان و دیگر فعالان حوزه صادرات و واردات می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این بنادر و بهره‌گیری از مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد صنعت حمل و نقل دریایی، موجبات رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور را فراهم نمایند.

 گفتنی است آهن‌آلات، غلات، کاغذ و چوب از عمده‌ترین کالاهای وارداتی و محصولات کشاورزی شامل میوه و کنسانتره میوه، خواربار و خشکبار، گل و گیاه و مصالح ساختمانی از مهمترین کالاهای صادراتی از بنادر نوشهر و فریدونکنار به شمار می‌روند.

نظر شما