شناسهٔ خبر: 52842 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به گیلان صورت گرفت:

بررسی روند اجرایی پروژه‌های عمرانی شهرستان رودبار

نشست معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت راه و شهرسازی در سفر به گیلان با حضور در فرمانداری شهرستان رودبار روند اجرایی پروژه‌های عمرانی شهرستان رودبار را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، علیرضا محفوظی معاون وزیر راه و شهرسازی در اولین روز از سفر خود به گیلان با حضور در فرمانداری شهرستان رودبار روند اجرایی پروژه‌های عمرانی این شهرستان را مورد بررسی قرار داد و گفت: تکمیل آزادراه از بعد ملی و محلی منافع بسیاری دارد که امیدواریم نهایت تلاش در اتمام این پروژه صورت گیرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با تأکید بر توزیع عادلانه آسفالت در شبکه راه‌های روستایی عنوان کرد: راه‌های روستایی همه مناطق باید زیر پوشش آسفالت قرار گیرند تا همه مردم احساس کنند نظام برای آن‌ها کار می‌کند و در واقع توزیع عادلانه‌ای صورت پذیرد.

در این جلسه علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز با اشاره به سخت گذر بودن محورهای روستایی شهرستان رودبار گفت: رودبار از نظر موقعیت جغرافیایی دارای محورهای ارتباطی سخت گذری است که اجرای فعالیت‌های عمرانی به‌ویژه در مناطق روستایی و کوهستانی آن از نظر حجم کاری و صرف هزینه دو برابر شهرستان‌های دیگر است.

خاوری با اشاره به باقیمانده آزادراه رشت- قزوین در محدوده رودبار و منجیل گفت: بخش باقیمانده این طرح از شرق منجیل آغاز و تا جنوب غربی رودبار امتداد یافته و با توجه به اینکه این بخش از مسیر حدفاصل شهرهای منجیل و رودبار جوابگوی ترافیک از محور قدیم و آزادراه در دست بهره‌برداری نیست، ساخت این بخش از آزادراه برای سهولت در رفت و آمد هموطنان، بالأخص در ایام تعطیل و آسایش ساکنین این شهرها امری اجتناب‌ناپذیر و مورد درخواست مسئولین و مردم بوده که انشاء ا... مراحل پایانی آن انجام و مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه بیان کرد: در برنامه ششم توسعه، دولت متعهد است که همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را آسفالت نماید و در استان گیلان بالغ بر ۳۱۲۰ کیلومتر راه روستایی بالای ۲۰ خانوار وجود که باید سالانه اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان فقط برای آسفالت راه‌های روستایی خاکی اختصاص یابد تا در دوره ۵ ساله برنامه ششم توسعه، کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار تحت پوشش آسفالت قرار گیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با به اشاره به اهمیت کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تصریح کرد: امسال تأمین قیر نسبت به اعتباری است که در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در نظر گرفته می‌شود و هر چقدر میزان تخصیص شهرستانی پروژه‌ها بالا باشد به همان میزان قیر اختصاصی به آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

گفتنی است در پایان این جلسه هریک از مدیران و اعضای حاضر، دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل شهرستان مطرح و راه‌های برون‌رفت از مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما