شناسهٔ خبر: 52844 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه یاسوج خبر داد:

انجام پرواز آزمایشی به مقصد یاسوج/ امکان سنجی برای برقراری مجدد پروازها

فرودگاه ياسوج مدیر فرودگاه یاسوج از انجام یک پرواز آزمایشی به مقصد این فرودگاه به منظور امکان سنجی برقراری مجدد پروازها خبر داد و گفت: به زودی ۴ پرواز هفتگی میان تهران و یاسوج برقرار خواهد شد.

علی محسنیان، مدیر فرودگاه یاسوج در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام خبر آغاز مجدد پروازها به فرودگاه یاسوج گفت: صبح امروز پرواز آزمایشی هواپیمای جت  امبرائر هواپیمایی آتا به مقصد فرودگاه یاسوج انجام شد و امکان سنجی برقراری پرواز صورت گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد به زودی آتنا برنامه رسمی خودش رو برای برقراری پروازها به این فرودگاه اعلام کند.

محسنیان درباره برنامه احتمالی پروازهای فرودگاه یاسوج گفت: برقراری و افزایش پروازها در چند مرحله صورت خواهد گرفت. در فاز اول احتمالا تعداد پرواز  ۴ سورتی در هفته خواهد بود.

وی افزود: در فاز بعدی پروازها به صورت روزانه انجام خواهد شد و سپس نسبت به برقراری ۲ پرواز در روز اقدام می‌شود.

مدیر فرودگاه یاسوج درباره ورود سایر ایرلاین‌ها به این فرودگاه نیز گفت: مذاکرات با سایر شرکت های هواپیمایی هم ادامه دارد و از ناوگان آن‌ها نیز استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یاسوج مرکز استان است و پتانسیل حداقل روزی ۲ پرواز به تهران را دارد. همچنین تلاش داریم مقاصد دیگر را نیز به برنامه پروازی فرودگاه یاسوج اضافه کنیم.

محسنیان به حادثه پرواز تهران-یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان نیز اشاره کرد و افزود: هیچگاه نگرانی از جانب فرودگاه درباره موارد ایمنی وجود نداشته است. فرودگاه یاسوج تجهیزات عملیاتی و فرودگاهی لازم را دارد و هیچ نقصی در خصوص ایمنی وجود ندارد. 

گفتنی است هواپیمای امبرائر آتا  صبح سه شنبه در حدود ساعت ۷:۲۰ وارد فرودگاه یاسوج شد و عوامل پروازی آن مورد استقبال رسمی استاندار، نمایندگان و مسئولان استان قرار گرفتند.

نظر شما