شناسهٔ خبر: 5287 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

قیمت بلیت شناورهای مسافری و خودروبر از بندرعباس و لنگه به قشم و کیش

شناور مسافری مدیران بنادر لنگه و قشم قیمت انواع شناورهای مسافری و لندی‌کرافت (خودوربر) را در ایام تعطیلات نوروز تشریح کردند.

سیدباقر موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره قیمت انواع شناورهای مسافری و لندی‌کرافت (خودروبر) در بنادر جزیره قشم به بندرعباس گفت: هر روز تعدادی شناور از بندر شهید حقانی (بندرعباس) به بندر شهید ذاکری (جزیره قشم) مسافران را جابه‌جا می‌کنند که هزینه حمل هر نفر ۱۰ هزار تومان است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین درباره تور دریایی قشم‌گردی در ایام عید اظهار کرد: در تعطیلات نوروز ۹۴ مسافران می‌توانند با شناورهای مخصوص گردشگری از جنگل‌های حرا و پارک دلفین‌ها (واقع در جزیره هنگام) بازدید کنند.

وی در خصوص امکان سفر مسافران با شناورهای لندی‌کرافت (خودروبر) به جزیره قشم یادآور شد: بندر پهل (از بنادر استان هرمزگان و در نزدیکی بندر خمیر) به بندر لافت (واقع در جزیره قشم و در نزدیکی جنگل‌های حرا) روزانه چندین اعزام شناور دارد که قیمت کرایه حمل هر خودرو با سرنشین ۴۸ هزار تومان است که شامل دریافت ۱۲ هزار تومان هزینه حمل از سوی شناور و عوارض سازمان منطقه آزاد است. ضمن اینکه هزینه بازگشت تنها ۱۲ هزار تومان سهم شناور از مسافران اخذ می‌شود.

اسماعیل مکی‌زاده نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص هزینه جابه‌جایی دریایی مسافران به جزیره کیش خاطرنشان کرد: بندر لنگه واقع در غرب هرمزگان در ایام تعطیلات سال نو روزانه چندین اعزام شناور مسافری و لندی‌کرافت (خودروبر) به بنادر جزیره کیش دارد که هزینه هر مسافر با شناورهای مسافری در یک سفر دریایی ۳ و نیم تا ۴ ساعته ۹ هزار تومان و هزینه جابه‌جایی از لنگه به کیش با خودرو ۲۰۴ هزار تومان است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی لنگه درباره هزینه جابه‌جایی از دو بندر چارک و آفتاب به کیش تأکید کرد: هزینه جابه‌جایی مسافران با شناورهای مسافری از بندر چارک ۵۵ هزار تومان و با خودروبر ۲۸۰ هزار تومان است. ضمن اینکه مسافران می‌توانند از بندر خصوصی آفتاب  با شناورهای مسافری به مبلغ ۲۲ هزار تومان و با خودروی شخصی که با لندی‌کرافت انجام می‌گیرد، ۲۶۳ هزار تومان به کیش بروند./

نظر شما