شناسهٔ خبر: 52916 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

صبح امروز:

آیین پرچم رالی دوستی کریدور شمال- جنوب در تهران برگزار شد

رالی آیین پرچم رالی دوستی کریدور شمال-جنوب صبح جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه با حضور نمایندگان کشورهای ایران، هند، روسیه و آذربایجان در هتل‌ هما تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم پرچم رالی دوستی کریدور شمال-جنوب صبح امروز در هتل هما تهران با حضور سوراب کومار سفیر هندوستان در ایران، امین ترفع مدیر کریدورهای بین‌المللی و مهدی اشرفی مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل‌های معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و نمایندگانی از کشورهای آذربایجان و روسیه به همراه شرکت کنندگان این مسابقه رالی برگزار شد.

گفتنی است، شرکت کنندگان با پیمایش مسیر بندرعباس-تهران خود را به محل برگزاری مراسم رساندند و پس از برگزاری مراسم پرچم، تهران را به مقصد کشور آذربایجان ترک کردند تا سر انجام مسابقه را تا مقصد سنت پیترزبورگ روسیه ادامه دهند.

 طول مسیر رالی دوستی کریدور شمال-جنوب از آغاز تا پایان ۲۰ هزار کیلومتر است و با هدف ایجاد پیوندهای فرهنگی  و  معرفی این کریدور بین‌المللی بین چهار کشور ایران، جمهوری آذربایجان، هند و روسیه با حضور ۴۰ ورزشکار و ۲۰ خودرو در اسفند پارسال از هند آغاز شد.

شرکت کنندگان روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه از طریق مرز دریایی وارد بندرعباس شدند و طبق برنامه با عبور از شیراز، اصفهان، تهران، قزوین و آستارا، وارد کشور آذربایجان خواهند شد  تا در ادامه  به سمت روسیه و شهر سنت پترزبورگ ادامه مسیر می‌دهد.

گفتنی است، تهران، یزد، کرمان و زاهدان نیز در مسیر بازگشت قرار دارند و مسابقه نهایتا در چابهار به پایان می‌رسد.

 در رالی دوستی کریدور شمال-جنوب رانندگانی از کشورهای ایران، هند، روسیه و آذربایجان در مسیر کریدور شمال-جنوب با یکدیگر رقابت خواهند کرد. که می‌توان از این رالی اتومبیل رانی به منظور استفاده از فرصت‌های موجود برای معرفی کریدور در سطح ملی و بین‌المللی و دست‌یابی اهداف کریدور شمال-جنوب در زمینه‌های ترانزیت بار و مسافر بهره برد.

 نقطه پایان مسابقه یعنی چابهار نیز می‌تواند تاکیدی دوباره بر منافع عملیاتی شدن توافق‌نامه چابهار و بصورت نمادین نشاندهنده مشارکت هند در توسعه این بندر باشد.

نظر شما