شناسهٔ خبر: 52921 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

ترخیص خودروهای رالی دوستی از بندرعباس در نصف روز/ ایران دروازه طلایی کریدور شمال- جنوب

مصاحبه مدیر کریدورهای بین‌المللی با توجه به تاخیر در ورود خودروهای شرکت کنندگان رالی دوستی به بندرعباس، انجام عملیات ترانزیت و ترخیص و ورود موقت تمام خودرو‌ها در عرض نصف روز را یک اقدام ارزشمند عنوان کرد و گفت: این یکی از شاهکارهای بخش حمل‌ونقل کشور با همکاری گمرک و نقش موثر بخش خصوصی بود.

مهدی اشرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری آیین پرچم مسابقه رالی کریدور شمال-جنوب در تهران اظهار داشت: این اقدام نمایدین از سوی کشورهای ایران، هند، روسیه و آذربایجان در راستای معرفی سطح همکاری‌ها و روابط بین کشورهای عضو کریدور شمال-جنوب و پیاده سازی یک بازآفرینی و نگاه جدید در این کریدور سنتی و ریشه دار است.

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های معاونت حمل‌ونقل با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی به رهبری مدیر کریدورهای بین‌المللی برای برگزاری رالی کریدور شمال-جنوب گفت: نقش فعال و موثر بخش خصوصی ایران در برگزاری این اتفاق غیر قابل انکار است.

در ادامه امین ترفع مدیرکریدورهای بین‌المللی معاونت حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی نیز با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی ایران برای ترانزیت کالا در کریدور شمال-جنوب اظهار داشت: مسیر جاده‌آی تهران-بندرعباس شاه‌راه ترانزیتی ایران به شمار می‌رود و از این رو جاده‌‌های این مسیر از کیفیت بالایی بر خوردار هستند. اما باید توجه داشت که حمل‌ونقل ریلی به منزله توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه «تکمیل حلقه‌های مفقوده ریلی در کریدور شمال-جنوب موجب دستیابی به توسعه پایدار خواهد شد» یادآور شد: در کنار دو مبحث حمل ریلی و جاده‌ای برای جابجایی حجم انبوه کالا، موضوع لجستیک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیر کریدورهای بین‌المللی برگزاری مراسم پایانی مسابقه رالی دوستی کریدور شمال-جنوب در چابهار را مهم دانست و گفت: برگزاری اختتامیه در چابهارنشان دهنده عملیاتی شدن همکاری‌های کشورهای عضو کریدور در مسیر‌های ترانزیتی است.

ترفع به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ادامه حرکت شرکت‌کنندگان رالی به سمت  شهرآستارا در کشور آذربایجان و سنت پیترزبورگ در کشور روسیه خبر داد و گفت: طبق برنامه در دو هفته آینده مجدد در تهران میزبان کاروان رالی دوستی کریدور شمال-جنوب خواهیم بود. البته در آن هنگام مسیر برگشت متفاوت از مسیر رفت است و از تهران تا چابهار خواهد بود.

مدیرکریدورهای بین‌المللی با توجه به تاخیر ورود خودروهای شرکت کننده در رالی دوستی به بندرعباس، انجام عملیات ترانزیت و ترخیص و ورود موقت تمام خودرو‌ها در عرض نصف روز را یک اقدام قابل توجه و ارزشمند عنوان کرد و ابراز داشت: این یکی از شاهکارهای بخش حمل‌ونقل کشور با همکاری گمرک و نقش موثر بخش خصوصی بود.

فرید صفار زاده مدیرعامل شرکت با سابقه ایرانی در حوزه حمل‌ونقل و لجستیک کالا در خصوص این رویداد بیان داشت: آشنایی و نزدیکی فرهنگی بین کشورهای عضو از آنجایی اهمیت دارد که بر اساس تجارب به دست آمده طی این سال‌ها، کار اقتصادی موفق خواهد بود که لمس فرهنگی داشته باشد.

این فعال بخش خصوصی حوزه حمل‌ونقل و لجستیک معتقد است؛ ایران دروازه طلایی کریدور شمال-جنوب است و نزدیکی فرهنگ‌های کشورهای عضو کریدور شمال-جنوب مرزهای سیاسی را خواهد شکست. همچنین می‌تواند نقطه عطفی برای فعالیت‌های تجاری، سیاسی، اقتصادی، گردشگری و حمل‌ونقلی بین کشورهای هندوستان، ایران، آذربایجان و روسیه باشد. 

نظر شما