شناسهٔ خبر: 5294 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نخستین همایش ملی روسازی‌های بتنی اردیبهشت برگزار می‌شود

ابوالفضل حسنی نخستین همایش ملی روسازی‌های بتنی روزهای ۹ و ۱۰ اردیبهشت ۹۴ در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: نخستین همایش ملی دو سالانه رو سازی‌های بتنی برای اولین بار در کشور در روزهای ۹ و ۱۰ اردیبهشت ۹۴ در دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و یکی از تاکیدات دکتر آخوندی مبنی بر اینکه ۱۰ درصد از راه‌های کشور باید روسازی بتنی شود، این همایش برگزار خواهد شد. باید گفت دانشگاه تربیت مدرس از دهه ۷۰ نسبت به تربیت نیروی انسانی در این زمینه همت کرد و درس روسازی بتنی را یک درس اصلی در مباحث آموزشی خود قرار داد به طوریکه این درس در دوره‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه متقاضیان زیادی دارد.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که استقبال بیش از حد انتظار بود و مقالاتی با کیفیت بسیار بالا ارسال و از این تعداد ۱۴۸ مقاله در قالب پوستر، ارائه شفاهی و چاپ در مجموعه مقالات انتخاب شد.

دبیر نخستین همایش مدلی دو سالانه روسازی‌های بتنی با اشاره به وضعیت تولید سیمان در کشور اظهار کرد: در سال جدید با برگزاری این کنفرانس به صنعت سیمان کشور کمک می‌کنیم؛ در زمینه بتن تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفته و برگزاری این همایش آغازگر یک بحث علمی در این راستا است به طوریکه با برگزاری هر دو سال یک بار این همایش می‌توان نظرات و تحقیقات انجام شده توسط دانشجویان و استادان را به معرض نمایش گذاشت./

نظر شما