شناسهٔ خبر: 52947 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی؛

افزایش سقف تسهیلات روستایی برای نوسازی بافت فرسوده

بافت فرسوده اصفهان معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: تسهیلات روستایی به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافت ­­و در بانک‌های عامل قابل پرداخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، عزیزالله مهدیان ­گفت: طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ آغاز شد و ­سالانه ۲۰۰ هزار واحد تسهیلات ­به روستاییان پرداخت می شود.

وی افزود: در سال ۸۴ ­تسهیلات از­ ­۵ میلیون تومان با ­کارمزد ۵ درصد شروع شد و اکنون در سال ۹۷ سقف وام به ۲۵ میلیون تومان رسید و تا پایان امسال به ۲۰۰ هزار واحد تسهیلات پرداخت می شود.

معاون بازسازی بنیاد مسکن ادامه داد: در سال گذشته تسهیلات ۱۸ میلیون تومانی ­به ­۱۲۰ هزار واحد و تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی که مشمول نواحی مرزی کشور است به ۸۰ هزار واحد پرداخت شد.

وی درباره تضمین دریافت تسهیلات برای نوسازی واحد های روستایی گفت: این تسهیلات بسیار ساده و با سفته زنجیره پرداخت می شود.

مهدیان افزود:­ تاکنون از محل بهسازی مسکن روستایی حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد تکمیل شده است و ۴۰۰ هزار واحد (در غالب بازسازی مسکن سانحه دیده )بازسازی شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

مهدیان افزود: پارسال­­ بدلیل مشکلات بانک ها،​­ پرداخت تسهیلات کمتر از حد تعیین شده (سالی ۲۰۰ هزار واحد) بود علاوه بر آن نیز سال گذشته حوادث زیادی از جمله سیل و زلزله در کشور صورت گرفت و ­حدود ­۱۰۰ هزار واحد کار بازسازی انجام شده است­ و تلاش می شود­ تا پایان سال ۱۴۰۵ ، ­­۸۵ درصد خانه ها مقاوم شود.

وی با بیان اینکه ­­همه بانک ها به جز بانک های خصوصی هم تسهیلات پرداخت می کنند گفت:­­ در زلزله کرمانشاه،­ ۱۲ هزار واحد روستایی تخریب شده و ۸ هزار واحد روستایی نیز­ ۱۰۰ درصد از بین رفته ­ و تا پایان شهریور امسال به بهره برداری می رسند ۱۲ هزار واحد پی کنی ۸ هزار فنداسیون شده است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن افزود:­ در مناطق شهری، کارپیچیده تر است و تلاش این است تا پایان سال ۹۸ پایان یابد.

وی گفت: در بازسازی کرمانشاه مصوبات لازم را دولت داده است و ­کار با زمان بندی پیش می رود.

برچسب‌ها:

نظر شما