شناسهٔ خبر: 52965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خادمی خبر داد:

۵۵۰ کیلومتر بزرگراه در خوزستان در دست ساخت است

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: ۵۵۰ کیلومتر بزرگراه در جنوب، شرق و شمال شرق خوزستان در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، خیرالله خادمی عصر جمعه در جمع خبرنگاران در شهرستان شوش با بیان اینکه خوزستان از نظر حمل‌ونقل رتبه دوم و از نظر حمل مسافر رتبه چهارم را در کشور دارد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای خوزستان در کشاورزی، صنعت و گردشگری لذا توسعه زیرساخت‌هایی چون جاده در این استان ضروری بوده و باید در این راستا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی افزود: در بخش ریلی ۲ خطه کردن راه‌آهن اهواز - اندیمشک که بخش عمده آن در شهرستان شوش است در حال اجراست که این طرح نقش مهمی در افزایش ظرفیتی ریلی استان خوزستان دارد ضمن اینکه رفع گلوگاه‌های ریلی خوزستان به سمت مرکز کشور نیز در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور همچنین به بازدید صورت گرفته از جاده ترانزیتی اندیمشک- شوش- اهواز و نیز جاده‌های روستایی شهرستان شوش اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بسیار بالای شهرستان شوش در بخش گردشگری و کشاورزی لذا توسعه جاده‌ها از جمله جاده‌های روستایی در این شهرستان ضروری بوده و نقش مهمی در تثبیت جمعیت روستایی و رونق اقتصادی این منطقه دارد.

خادمی رفع نقاط حادثه‌خیز، احداث زیرگذر، تعریض جاده‌های روستاهای شمال و جنوب جاده ترانزیتی و نیز جاده حاشیه رودخانه‌های کرخه و دز را در شهرستان شوش ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی مشترک از محل اعتبارت ملی و استانی این طرح‌ها اجرا شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش مشارکتی نیز با شهرداران و دهیاران شهرستان شوش توافق شد تا در بخش روسازی و زیرسازی جاده‌های تعدادی از روستاهای این شهرستان اقدام شود که بخشی از این اعتبار از محل اعتبارات استانی و بخش دیگری از سوی وزارت راه و شهرسازی تأمین خواهد شد.

خادمی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته با استاندار خوزستان در زمینه توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل، وزارت راه و شهرسازی معادل اعتبارات استانی، اعتبار ملی به خوزستان اختصاص می‌دهد تا همه شهرهای استان به‌ویژه شهرستان شوش از این اعتبارات بهره‌مند شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پارسال در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به خوزستان ابلاغ‌شده و امسال نیز باوجود کاهش اعتبارات توسعه‌ای کشور امیدواریم همین اعتبار را در قالب پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای به خوزستان اختصاص دهیم.

سید راضی نوری نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها، احداث سیل بند، روکش آسفالت در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شد.

عدنان غزی فرماندار شوش نیز رسیدگی بیشتر به جاده‌های روستایی با توجه به پراکندگی روستاها، ایجاد زیرگذر برای برخی روستاهای منتهی به جاده ترانزیتی، احداث شانه برای برخی مسیرها و تأمین روشنایی جاده‌ها در این شهرستان را ضروری دانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی از جاده‌های روستایی چعب، خسرج، جاده آهودشت در بخش‌های مرکزی و شاوور شوش دیدن کرد.

گفتنی است، شهرستان شوش دارای حدود یک‌هزارو ۲۰۰ کیلومتر جاده اصلی و روستایی است.

نظر شما