شناسهٔ خبر: 52970 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان جنوبی صورت گرفت؛

رشد۱۴ در صدی جابجايی كالا در فروردین ماه سال جاری

جاده رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی از رشد ۱۴ درصدی جابجایی کالا در فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، بنا بر اعلام اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده‌اي استان، رشد۱۴ درصدی جابجايي كالا در در فروردین ماه سال‌جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام شد. 

هادی حیدری، رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، با اعلام اين خبر افزود: بررسي انجام شده از سيستم كنترل بارنامه نشان می دهد تناژ جابجاشده در فروردین ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل به ميزان ۱۴ درصد رشد داشته و سفرهای کامیونی نیز نسبت به مشابه سال قبل ۸ درصد رشد داشته است.

وی، افزود: در اين مدت بیش از ۳۱۷ هزار و۶۲۵ تن كالا با تعداد بیش از۲۰۶ هزار و ۳۸ سفر كاميون و وانت بار در سطح استان به مقاصد درون و برون استان جابجا شده است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، بیان کرد: عمده کالاهای جابجا شده از مبدا استان به ترتیب، انواع سیمان، زغال سنگ، انواع سنگ، انواع کاشی و انواع خاک معدنی بوده است.

حیدری، در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۸ هزار و ۴۵۲ نفر راننده حمل و نقل کالای استان اعم از ناوگان باری در حمل ونقل کالای استان با استفاده از ۴ هزار و ۶۰۲ دستگاه انواع کامیونت،کامیون وتریلی و وانت بار در این حوزه فعال هستند  و عمر متوسط ناوگان باری حمل ونقل کالای استان برابر۱۲.۹۸سال است که نسبت به عمر ناوگان باری حمل و نقل کالای کشور (۱۷.۰۴سال) و عمر متوسط ناوگان وانت بار۷.۷۹ سال بوده که نسبت به عمر ناوگان وانت بار حمل و نقل کالای کشور(۸.۰۲ سال) جوان تر بوده و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

نظر شما