شناسهٔ خبر: 52984 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کریدورهای حمل و نقل بین‌المللی کشور:

آغاز رالی دوستی کریدور شمال-جنوب/ جابجایی ١٩ خودرو از مسیر دریا و خشکی

رالی رالی دوستی کریدور شمال-جنوب برای اولین بار و با هدف معرفی این کریدور؛ در راستای همکاری های فرهنگی، گردشگری و تجاری کشورهای منطقه شروع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، امین ترفع مدیر کریدورهای حمل و نقل بین‌المللی کشور با اشاره به اینکه رالی دوستی کریدور شمال-جنوب برای اولین بار توسط هندی ها مورد توجه قرار گرفت به گونه ای که ۱۹ خودرو در مسیر کریدور شمال-جنوب رانندگی می کنند، اظهار کرد: این رالی از مبدأ هند آغاز شده و از طریق مسیر دریایی، خودروها به بندر عباس منتقل شدند. پس از آن خودروها از بندر شهیدرجایی حرکت کرده و به تهران آمدند و به تازگی از مرز آستارا خارج شده اند و در حال حرکت به سمت جمهوری آذربایجان و روسیه هستند و مقصد نهایی آن ها سن پترزبورگ است.

به گفته ترفع، عموما مقامات سابق کشور هند؛ از جمله نمایندگان مجلس و وزرای این کشور افراد حاضر در این رالی هستند و برخی مقامات فرهنگی نیز فعالانه حضور دارند. برخی از مقامات کشورهای آذربایجان و روسیه هم در طول مسیر به این گروه ملحق خواهند شد.

وی با بیان اینکه ورود این هیأت در ایران از بندرعباس کلید خورد و خروج آن ها از بندر چابهار است، اظهار کرد: در مسیر بازگشت، سفیر هند در ایران از تهران تا چابهار رانندگی خواهد کرد و از شهرهای یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان عبور می کنند. این درحالی است که مسیر رفت از استان های شیراز، اصفهان، تهران و قزوین بود.

شناخت و معرفی کریدور شمال-جنوب در رالی دوستی

مدیر کریدورهای حمل و نقل بین المللی کشور با اشاره به اینکه از هند تا بندر عباس و از بندرچابهار تا هند خودروهای مربوطه از مسیر دریایی و از کانال سوئز عبور می کنند، گفت: به جز مسیرهای اشاره شده از طریق دریا، سایر مسیرها زمینی هم تعریف شده  است که این امر در راستای شناخت و معرفی هرچه بیشتر کریدور شمال-جنوب است.

توسعه همکاری‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی

ترفع افزود: قصد داریم با چنین اقدامی کریدور شمال-جنوب را هرچه بیشتر به مردم و ملل دنیا معرفی کنیم. این معرفی نه تنها در حوزه حمل و نقل بلکه به منزله انجام همکاری های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی است. سفر یاد شده نمادین است و به عنوان مقدمه ای برای اجلاس وزرای کریدور شمال-جنوب که در مهرماه سال جاری برگزار می شود، مدنظر قرار گرفته است.

نظر شما