شناسهٔ خبر: 52999 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها:

آغاز عملیات اجرایی قطعه ۵ آزادراه مراغه- هشترود

سید حسن میرشفیع معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها خبر داد :‌ عملیات اجرایی قطعه ۵ آزادراه مراغه- هشترود به طول ۶.۲ کیلومتر با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید حسین میرشفیع از آغاز عملیات اجرایی قطعه ۵ آزادراه مراغه- هشترود خبر داد و گفت: این آزادراه یکی از محورهای مهم ارتباطی غرب کشور  است که موجب رونق اقتصادی شهرهای جنوب آذربایجان شرقی می‌شود.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها طول این آزادراه را ۱۱۰ کیلومتر اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این آزادراه در ۵ قطعه طراحی شده است که اعتبار پیش‌بینی شده برای این احداث  آن  ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

وی در خصوص قطعه ۵ این آزادراه افزود:‌ این قطعه به طول ۶.۲ کیلومتر حدفاصل آزادراه زنجان- تبریز با شهر هشترود قرار گرفته است و با مشارکت ۴۰ درصدی بانک سپه و ۶۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

میرشفیع با اشاره به تقاطع غیرهمسطح در این قطعه اعلام داشت: این تقاطع در محل اتصال این آزادراه با آزادراه زنجان- تبریز واقع شده است و دارای یک دهانه ۴۰ متری است.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در خصوص احجام عملیاتی این پروژه گفت:‌  عملیات اجرایی این آزادراه با ۶۳۳ هزار و ۲۶۲ مترمکعب خاکبرداری، ۴۷۵ هزار و ۸۶۸ متر مکعب خاکریزی،۱۲ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۴۵ هزار تن آسفالت انجام می‌شود.

نظر شما