شناسهٔ خبر: 53075 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس جمهور اعلام کرد:

مشهد پایتخت فرهنگی و معنوی کشور است/ دولت برای تحول بزرگ در بافت فرسوده مشهد، مصمم است

نشست رئیس جمهور با بیان اینکه احیاء بافت فرسوده علاوه بر ایمن‌سازی در برابر زلزله در صنعت ساختمان و اشتغال هم تحرک ایجاد می‌کند، گفت: دولت برای آنکه سرمایه‌گذاران در این طرح زود به سرمایه خود دست پیدا کنند، مقرر کرده که به خانه‌اولی‌هایی که از خانه‌های ساخته شده در بافت فرسوده خرید کنند، وام ۶ درصد اعطا کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم افتتاح ۴۳۶ طرح اقتصادی در بخش‌های مختلف خراسان رضوی، با اشاره به وجود بافت‌های فرسوده در مشهد، گفت: مشهد تنها یک شهر ایران نیست، بلکه اینجا پایتخت فرهنگی و معنوی کشور و شهر امام رضا(ع) است که سالانه پذیرای بسیاری از مردم از شهرها و کشورهای دیگر می‌باشد و باید تلاش کنیم تا تحولی در زمینه بافت شهری مشهد ایجاد کنیم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه دولت برای تحول بزرگ در بافت فرسوده مشهد، مصمم است، به طرح دولت در زمینه احیای بافت‌های فرسوده در کشور اشاره کرد و افزود: در راستای این طرح دولت زمین، خدمات شهری و صدور جواز برای سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران در بافت‌های فرسوده را تأمین می‌کند و ساختمانی که در بافت‌های فرسوده ساخته می‌شود، ۵۰ درصد متعلق به مردم و کسانی است که خانه خود را در اختیار گذاشته‌اند و ۵۰ درصد به سرمایه‌گذار تعلق خواهد داشت و با این روش مردمی که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، به طور مجانی به ساختمان‌های جدید رسیده و علاوه بر آن این طرح باعث تحول شهرها نیز خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه احیاء بافت فرسوده علاوه بر ایمن‌سازی در برابر زلزله در صنعت ساختمان و اشتغال هم تحرک ایجاد می‌کند، گفت: دولت برای آنکه سرمایه‌گذاران در این طرح زود به سرمایه خود دست پیدا کنند، مقرر کرده که به خانه‌اولی‌هایی که از خانه‌های ساخته شده در بافت فرسوده خرید کنند، وام ۶ درصد اعطا کند.

رئیس جمهوری همچنین از تلاش نظام بانکی کشور قدردانی و بیان کرد: من همیشه نیمه خالی لیوان را نگاه می کنم اما نباید از خدماتی که ارائه می شود بگذریم. بانکها ستون توسعه اقتصادی هستند و توسعه اقتصادی و جذب سرمایه داخلی و خارجی بدون بانک میسر نیست. 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: برای من ایجاد امید به آینده در بین ملت ایران مهمتر از همه اقدامات عمرانی در بخشهای زیربنایی و روبنایی کشور است. باید به آینده امیدوار باشیم و همه چیز درست خواهد شد./

نظر شما