شناسهٔ خبر: 53116 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر كشور صورت می‌گیرد؛

برگزاری آزمون نظام مهندسی مازندران در ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه

آزمون رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره كل راه و شهرسازی مازندران از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان همزمان با سراسر كشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان مازندران هومن موتمنی ضمن اعلام این مطلب افزود: در اجرای آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان ، آزمون ورود به حرفه مهندسان در تاریخ ۲۰ و۲۱ اردیبهشت ماه امسال همزمان با سراسر كشور در مازندران برگزار می‌شود.

وی در ادامه در خصوص رشته های آزمون یادآور شد: رشته‌های معماری(نظارت و طراحی واجرا)،عمران(نظارت و محاسبات و اجرا)، تأسیسات مكانیكی و برقی(طراحی ونظارت)،شهرسازی ،ترافیک و نقشه برداری برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به كار مهندسی (پایه۳) بطور هماهنگ و همزمان در سراسركشور برگزار می‌شوند.

موتمنی اضافه كرد: سابقه كار حرفه ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده ۵ آیین نامه آجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم ازتاریخ اخذ مدرك تحصیلی تا بیستم و یکم  اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ میباشد و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و در نمره قبولی كسب نماید نه تنها قبولی نامبرده كان لم یكن تلقی شده با وی مطابق با ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی مازندران در خصوص اعلام نتایج آزمون مذكور اظهارداشت: نتایج اولیه این آزمونها ‌به ‌صورت الكترونیكی از طریق وب سایت دفترامورمقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.inbr.ir اعلام میگردد.

گفتنی است قبولی در آزمون مذكور یكی از شرایط اخذ پروانه اشتغال بوده و متقاضی در صورت قبولی در آزمون و احراز سایر شرایط مشخص شده در قانون نظام مهندسی وكنترل ساختمان موفق به اخذ پروانه اشتغال بكار خواهد شد.

نظر شما